Personer arbetar tillsammans
5 min lästid
blogg

Vart är DAM på väg?

Hur ser utvecklingen & framtiden ut för DAM? Fyra trendspaningar om Digital Asset Management. Våra experter stöttar er i valet av DAM-system.

Kategorier: Digital Asset Management, Kunskap, Marknadsföring
Kvinna skrattar med en laptop i sitt knä sittandes i en soffa
5 min lästid
blogg

10 åtgärder för marknadsförare när tredjepartscookies försvinner

2023 slutar Google Chrome stödja tredjepartscookies. Safari, Firefox och Edge har redan blockerat tredjepartscookies av integritetsskäl. Läs hur det påverkar användare och annonsörer.

Kategorier: Kunskap, Marknadsföring, Webb
Fingrar som signalerar vinnar-tecken med pekfinger och långfinger mot himmel
13 min lästid
blogg

10 konkreta tips till marknadsteamet

Marknadsteam har många uppgifter. Så även du som marknadschef. Ta del av 10 tips hur du kan optimera marknadsföring & stärka marknadsteamet.

Kategorier: Digital Asset Management, Kunskap, Marknadsföring
Personer som samarbetar bakom en och samma dator
3 min lästid
blogg

4 sätt ett DAM skyddar ditt varumärke

Digital Asset Management (DAM) är optimalt för att skydda och bygga varumärke. Här är fördelarna med DAM för ert varumärke.

Kategorier: Digital Asset Management, Kunskap, Marknadsföring
Person som skriver på sin laptop i sitt knä
3 min lästid
blogg

5 tips vid val av CMS-plattform

Vid val av CMS-plattform är det mycket att tänka på. Men vad är egentligen viktigast? Hur ska man tänka som beställare? Jag delar här med mig av mina fem bästa tips.

Kategorier: Kunskap, Marknadsföring, Webb
Hand som håller i ett grönt löv i skogen
7 min lästid
blogg

Hållbarhet = effektivisering och lönsamhet

Hållbarhet är inte längre bara ledningens ansvar och handlar heller inte enbart om klimatfrågor. Och digitaliseringen spelar här en stor roll. Läs mer om detta i min intervju med Marcus Bergman hos oss på Consid i Borås.

Kategorier: Digital transformation, Kunskap, Marknadsföring
Claes Friberg, DAM - kraften i att personlisera digitala upplevelser
3 min lästid
blogg

Kraften i att personalisera digitala upplevelser

Smartphones är idag millenials köpcentrum och som företag måste man diversifiera sig digitalt. Hur då? Med hjälp av DAM och personalisering!

Kategorier: Digital Asset Management, Kunskap, Marknadsföring
Glödlampa på griffeltavla med tankebubblor
2 min lästid
blogg

Vinsterna med en enhetlig DAM-strategi

Rich content har exploderat senaste tiden. Som företag måste man ha en genomarbetad strategi för sin digitala tillgångshantering med DAM.

Kategorier: Digital Asset Management, Kunskap, Marknadsföring
Röd färgburk täckt i blå färg
5 min lästid
blogg

9 viktiga trender inom Digital Asset Management (DAM) 2021

Vi har utvärderat 30 leverantörer inom Digital Asset Mangement (DAM). Här är de viktigaste trenderna inom DAM. Lär dig mer om DAM.

Kategorier: Digital Asset Management, Kunskap, Marknadsföring
Douglas Lindevall Communication Consid
2 min lästid
blogg

Fem sätt att maximera värdet i din webblansering

Vi listar fem sätt att få ut det mesta av din webblansering. Bygg både varumärket och generera affärer vid er lansering av er webbplats.

Kategorier: Kunskap, Marknadsföring, Webb
Person i vit skjorta som trycker på sin mobil
6 min lästid
blogg

Underlätta hantering av rörligt content i sociala medier med DAM

Digital Asset Management (DAM) hjälper dig att hantera videos för sociala medier på ett smart och automatiserat sätt. Underlätta videohantering med DAM.

Kategorier: Digital Asset Management, Kunskap, Marknadsföring
Personer arbetar tillsammans
6 min lästid
blogg

Vad är DAM?

Vad är ett DAM? Hur kan man som organisation effektivisera sin hantering av digitala tillgångar med hjälp av ett sådant? Vad är skillnaden gentemot ett PIM? Och hur samspelar ett CMS och ett DAM? Läs vidare för att få svar på frågorna.

Kategorier: Digital Asset Management, Kunskap, Marknadsföring
Vit robot
3 min lästid
blogg

AI, marknadsföring, försäljning och framtid

Chatbots kommer i framtiden ta fram marknadsföringskommunikation med hjälp av grundläggande AI-teknik.

Kategorier: Artificiell intelligens, Kunskap, Marknadsföring
Person som programmerar på dator
2 min lästid
blogg

Få produktinformation i ditt PIM-system att väcka känslor

Bra sökmotoroptimering är viktigt för e-handel eller webbplatser. Så här förfinar du din produktinformation för att väcka känslor och förbättra din SEO.

Kategorier: Kunskap, Marknadsföring, Webb
Man vid dator under en utbildning av Consid Excellerate
3 min lästid
blogg

Fyra vanliga misstag inom sökmotoroptimering

Ta del av fyra vanliga misstag som är lätta att göra när det kommer till sökmotoroptimering för att undvika misstagen i framtiden.

Kategorier: Kunskap, Marknadsföring
Belysning på byggnad i natten
2 min lästid
blogg

Så hjälper ett PIM-system dig att driva konvertering

Vad är vinsterna med ett PIM-system? Och hur driver man konvertering med hjälp av produktinformation? Jag reder ut frågetecknen i detta blogginlägg.

Kategorier: Kunskap, Marknadsföring, Webb
Pappersbåtar exempelbild av ledarskap
3 min lästid
blogg

Leta bortom din horisont – så hittar du nya marknader

Hur kan man som företag slå sig in på nya marknader? Genom att ändra ditt budskap & din tonalitet kan du nå ut till nya ”blue oceans”.

Kategorier: Kunskap, Marknadsföring
Människor korsar vägen
4 min lästid
blogg

Att våga för att vinna – Recept för framgångsrik, kreativ marknadsföring

Vi har med vårt innovativa tänk ruskat om, och jag tror jag vågar säga revolutionerat, stora delar av marknadsföringstänket i vår bransch.

Kategorier: Kunskap, Marknadsföring
Klöverns utbildning tillsammans med Consid
5 min lästid
blogg

Det bästa från Pimpoint 2017 – Nordens största PIM-event!

Patrik Zenno, ansvarig för vårt digitala affärsområde Interactive, var på plats med Consid & sammanfattar här sina bästa spaningar.

Kategorier: Kunskap, Marknadsföring
Man vid dator under en utbildning av Consid Excellerate
3 min lästid
blogg

Content marketings tre budord

Vad är content marketing? Möt Ulf Dufwenberg, copywriter på Consid, som tipsar om hur du bygger content marketing utifrån de tre budord.

Kategorier: Kunskap, Marknadsföring

Anpassa dina datapreferenser

Vi använder data för att analysera trafik på vår webbplats och dela information om användningen till våra analyspartners. Du kan läsa mer och ändra dina val på vår sida om datahantering och cookies. Läs mer på vår sida om datahantering och cookies.

Funktionella cookies känner igen dig på vår webbplats och kommer ihåg dina tidigare valda inställningar. Dessa kan inkludera det språk du föredrar, platsen du befinner dig på, lyssna på ljud eller titta på en video. En blandning av cookies från första och tredje part används.

Marknadsföringscookies används för att samla in data om hur vår webbplats används, vilka sidor som besöks oftast eller om du får felmeddelanden på vissa webbsidor. Ibland behöver vi information om din ålder, kön och intresse. Vi delar ibland vissa begränsade aspekter av dessa data med tredje part i reklamsyfte, till exempel Google. Informationen kan omfatta användarens plats, sökhistorik, YouTube-historik och data från webbplatser som fungerar med Google, och den används för att tillhandahålla aggregerad och anonymiserade insikter om användarbeteende på flera enheter.

Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Denna kategori innehåller endast cookies som garanterar grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen. Dessa cookies lagrar ingen personlig information.

Prestandacookies är cookies som används specifikt för att samla in data om hur vår webbplats används, vilka sidor som besöks oftast eller om du får felmeddelanden på vissa webbsidor. Dessa cookies övervakar endast webbplatsens prestanda när användaren interagerar med den. Ingen av denna information kan användas för att identifiera dig. Allt är aggregerat och därför anonymiserat.