Spara värdefull tid och skapa bättre kundupplevelser

med en AI-driven bot!

Att leta information och hitta svar på sina frågor är något som ofta tar mycket värdefull tid. Mängden information som skapas växer för varje dag och det blir svårare och svårare att veta exakt vart man hittar rätt svar. Låt vår AI-entusiast Roy berätta hur en AI-driven bot och en bra Modern Workplace-strategi kan frigöra tid och göra vardagen enklare för både dig och dina kunder!

Kanske är du ny på jobbet och behöver veta hur resebokning eller tidrapportering fungerar. Kanske undrar du vem som är kontorsansvarig eller vilken jämställdhetspolicy företaget har. Som kund kanske det är en fråga om retur, fraktkostnad, villkor eller produktinformation. Oavsett hittas svaren ofta i en FAQ, kundtjänstområde, personalhandbok, intranät eller likande. Men det kan ta rätt lång tid att hitta även om källan är väl organiserad. Det är heller inte säker att det svaret du fick sist du frågade fortfarande är aktuellt. 

En lösning på detta är en bot du kan konversera med antingen i skrift eller tal, precis som du hade gjort om du hade frågat en kollega. Tidigare erfarenheter av bottar har inte alltid varit de bästa, i många fall har dom svårt att förstå vad man menar, tar inte hänsyn till felstavningar eller synonymer och lär sig inte när något går rätt eller fel. Men det har förändrats och nu kan man med AI-driven naturlig språkförståelse och aktivt lärande ge en upplevelse som snabbt ger svar på den fråga du söker och blir smartare just mer den används. 

En bot kan lätt integreras i era befintliga Modern Workplace-verktyg och datakällor oavsett om det är Microsoft Teams, SharePoint, Skype, Slack eller direkt i ert befintliga intranät, webbplats eller e-handel. Självklart är man inte begränsad till att bara ställa frågor och få svar från sin bot, det är ett ramverk som man kan bygga in ytterligare funktionalitet i. Kanske vill man använda den som första kontakt vid kundtjänstärenden eller shoppingguide på sin e-handel, för att sedan lämna över chatten till en människa om det faller utanför ramarna som botten kan svara på, eller uppfyller kriterier för ett hett lead som kopplas vidare till en säljare. Eller varför inte ersätta krångliga formulär eller processer med ett mer naturligt konversationsflöde. 

Möjligheterna är många fler och fördelarna lika så, det sparar mycket tid som kan läggas på viktigare saker och kan ge en bättre kundupplevelse och konverteringsgrad om man låter sina kunder kommunicera med sin bot. En viktig sak att ta med sig är att det inte behöver vara ett stort och kostsamt projekt för att komma igång med AI och bottar, utan man börjar enkelt och tar det därifrån. Det är fortfarande många inte har hoppat på AI-tåget, så passa och ta chansen att komma ikapp eller köra förbi dina konkurrenter.

Anpassa dina datapreferenser

Vi använder data för att analysera trafik på vår webbplats och dela information om användningen till våra analyspartners. Du kan läsa mer och ändra dina val på vår sida om datahantering och cookies. Läs mer på vår sida om datahantering och cookies.

Funktionella cookies känner igen dig på vår webbplats och kommer ihåg dina tidigare valda inställningar. Dessa kan inkludera det språk du föredrar, platsen du befinner dig på, lyssna på ljud eller titta på en video. En blandning av cookies från första och tredje part används.

Marknadsföringscookies används för att samla in data om hur vår webbplats används, vilka sidor som besöks oftast eller om du får felmeddelanden på vissa webbsidor. Ibland behöver vi information om din ålder, kön och intresse. Vi delar ibland vissa begränsade aspekter av dessa data med tredje part i reklamsyfte, till exempel Google. Informationen kan omfatta användarens plats, sökhistorik, YouTube-historik och data från webbplatser som fungerar med Google, och den används för att tillhandahålla aggregerad och anonymiserade insikter om användarbeteende på flera enheter.

Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Denna kategori innehåller endast cookies som garanterar grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen. Dessa cookies lagrar ingen personlig information.

Prestandacookies är cookies som används specifikt för att samla in data om hur vår webbplats används, vilka sidor som besöks oftast eller om du får felmeddelanden på vissa webbsidor. Dessa cookies övervakar endast webbplatsens prestanda när användaren interagerar med den. Ingen av denna information kan användas för att identifiera dig. Allt är aggregerat och därför anonymiserat.