Digital Asset Management (DAM)
Vi hjälper er hantera era digitala tillgångar
Digital Asset Management (DAM) är ett växande område inom marknadsteamets MarTech. Med ett DAM kan du enkelt hantera alla digitala tillgångar på ett och samma ställe. Vi hjälper er igång med DAM.

Partnerskap med ledande plattformar
För offentlig och privat sektor
30+ DAM-implementationer
Vad är Digital Asset Management (DAM)?
Med hjälp av ett DAM kan du och ditt företag hantera samtliga av era digitala tillgångar på ett och samma ställe. Vanligtvis har ett företag många olika system som innehåller digitala tillgångar. Några av dessa kan vara intranät, CMS, PIM, e-handel, sociala medier, dokument, mediabank och öppna API:er.
Men vad är då en digital tillgång? Några exempel på digitala tillgångar är produktbilder, logotyper, ikoner, typsnitt, presentationsmaterial, broschyrer, banners, reklamvideos, arkiverade dokument, personalbilder, pressmaterial, Brand Book, avtal med mera. Vanligtvis besitter många organisationer de flesta av dessa, i de flesta av ovan nämnda system, vilket ofta kan vara rörigt. Med hjälp av ett DAM förenklar och effektiviserar ni er hantering av dessa.
Hur fungerar DAM + CMS?
Ett DAM och ett CMS kan många gånger uppfattas sköta samma uppgifter. Så är inte riktigt fallet, utan de kompletterar varandra väldigt bra. De löser båda relaterade problem, men med vissa viktiga skillnader.
Ett CMS gör det enkelt att publicera – inte att spåra och organisera. Det sköter ett DAM mycket bättre med hjälp av exempelvis metadata, vilket kan göra det enkelt att hitta rätt även i robusta databaser.
Synergin mellan ett CMS och ett DAM gör att man som redaktör får ett kraftigt publiceringsverktyg med en otroligt kraftfull och välorganiserad hantering av digitala tillgångar, så som bilder, logotyper, ikoner och videos.
I och med detta blir det lättare att dynamiskt använda innehåll för att rikta sig mot olika målgrupper samt att det blir enklare och mer effektivt att återanvända material så som mallar, innehåll och annonsmaterial.
Vi hjälper er igång med DAM
Vi har många års erfarenhet av DAM och har hjälpt kunder inom både privat och offentlig sektor och inom de flesta branscher, och vet vad som krävs. Hör av dig om du vill veta mer om hur ni kan dra nytta av ett DAM-system.
Vill ni ha hjälp att komma igång med DAM?
Lär dig mer om DAM

Vart är DAM på väg?
Hur ser utvecklingen & framtiden ut för DAM? Fyra trendspaningar om Digital Asset Management. Våra experter stöttar er i valet av DAM-system.

10 konkreta tips till marknadsteamet
Marknadsteam har många uppgifter. Så även du som marknadschef. Ta del av 10 tips hur du kan optimera marknadsföring & stärka marknadsteamet.

4 sätt ett DAM skyddar ditt varumärke
Digital Asset Management (DAM) är optimalt för att skydda och bygga varumärke. Här är fördelarna med DAM för ert varumärke.

Kraften i att personalisera digitala upplevelser
Smartphones är idag millenials köpcentrum och som företag måste man diversifiera sig digitalt. Hur då? Med hjälp av DAM och personalisering!

Vinsterna med en enhetlig DAM-strategi
Rich content har exploderat senaste tiden. Som företag måste man ha en genomarbetad strategi för sin digitala tillgångshantering med DAM.

9 viktiga trender inom Digital Asset Management (DAM) 2021
Vi har utvärderat 30 leverantörer inom Digital Asset Mangement (DAM). Här är de viktigaste trenderna inom DAM. Lär dig mer om DAM.

Underlätta hantering av rörligt content i sociala medier med DAM
Digital Asset Management (DAM) hjälper dig att hantera videos för sociala medier på ett smart och automatiserat sätt. Underlätta videohantering med DAM.

Vad är DAM?
Vad är ett DAM? Hur kan man som organisation effektivisera sin hantering av digitala tillgångar med hjälp av ett sådant? Vad är skillnaden gentemot ett PIM? Och hur samspelar ett CMS och ett DAM? Läs vidare för att få svar på frågorna.
Våra partners inom DAM

Bynder

Celum

Digizuite

ImageVault

Mediaflow

QBank

Sitecore Content Hub
Vill du veta mer om DAM / Digital Asset Management?
Lämna dina uppgifter så hör vi av oss