Referensarkiv: Varumärkesstrategi

Ny varumärkesplattform för NKPG City
Consid har tagit fram en ny varumärkesplattform för NKPG City. Ett platsvarumärke som hyllar Norrköpings historia & tar sikte på framtiden.

Malmberg – nytt kommunikationskoncept
Vi hjälpte Malmberg att ta fram ett nytt kommunikationskoncept, för att ge bolaget en tydlig riktning. Läs mer om hur vi gick tillväga nedan.

Lundbergs Fastigheter
Vi hjälpte Lundbergs Fastigheter med ett helhetsåtagande inom varumärkesstrategi, grafisk design, contentproduktion, UX, webbutveckling, SEO, webbanalys och mätning.

Odinwell
Odinwell har utvecklat en unik och patenterad optisk teknologi för utveckling av smarta sårvårdsförband. Considägda Paradigm fick möjligheten att utveckla varumärket och förbereda inför sommarens börsnotering.

Consid x Radinn
Kika in när vi möter Radinns Head of Brand Experience och får testa deras bräda – en upplevelse utöver det vanliga!

Infobric blev med ny varumärkesplattform
Infobric hade vuxit mycket och snabbt och var därför i behov av en helt ny varumärkesplattform. Vi tog oss an uppdraget att hjälpa dem!

Leveriq
Ta del Consid Communications uppdrag för Leveriq där framtagandet av en ny profil som tydligt avspeglar Leveriqs erbjudande stod i centrum.

Heda: Världens tystaste hitlåt
Heda är ett företag som tillverkar marknadens bästa hybridbjälklag. Vårt uppdrag var att nå ut med det budskapet till vår målgrupp: medelålders män i byggsektorn.

Riksbyggen Borås
Vi hjälpte Riksbyggen Borås, som sedan många år är samarbetspartner till IF Elfsborg, att visa ett ansikte på deras supportrar.

Vanovo
Företaget VA Relining upplevde namnet som begränsande. Man gjorde ju så mycket mer än bara relining. Vi hjälpte dem att ompositionera sig och bli Vanovo.

Smekab Citylife
Läs mer om hur vi tillsammans med Smekab Citylife presenterar deras hållbarhetsredovisning på ett kreativt och inspirerande sätt.

Räddningstjänsten Östra Götaland
Genom kampanjen #odelad fick vi människor att sluta titta på sina mobiler, och istället hålla ögonen på det som är viktigt på riktigt.

Länsstyrelsen Östergötland
Läs mer om hur vi tog oss an uppdraget att uppdatera Länsstyrelsen Östergötland grafiska profil och visuella identitet.

Wallenstam
Fastighetsbolaget Wallenstam har länge satt sin prägel på storstäder som Göteborg och Stockholm. Paradigm fick i uppdrag att göra om den visuella identiteten och uppdatera logotypen – den ikoniska myran.

Rexolution
Rexel ville bredda sin verksamhet och erbjuda helhetslösningar inom energi till bland annat målgruppen fastigheter. Vi tog fram ett kommunikativt koncept för det nya affärsområdet Rexolution, ett koncept som inte bara skulle lyfta fram de enskilda tjänsteområdena effektivt, utan också visa på Rexels bredd och unika styrkor.

Abecita Konstmuseum
Till Abecita ska man kunna komma och bara vara. Utifrån den tanken utvecklade vi konceptet ”Ta en konstpaus”. Målet: Man ska vilja hänga på Abecita.

Brunngård: Shoe Shame
Vi hjälpte Shoe Shames att nå sin unga målgrupp med en kommunikation som är modern, relevant & trovärdig, på ett kostnadseffektivt sätt.

HTC
När Consid Communication inledde samarbetet med HTC låg företaget i en stark tillväxtfas och lanserade flera nya slipmaskiner.