Platsvarumärket NKPG City - Storformat vepa
2 min lästid

Ny varumärkesplattform för NKPG City

Consid har tagit fram en ny varumärkesplattform för NKPG City. Ett platsvarumärke som hyllar Norrköpings historia & tar sikte på framtiden.

Kategorier: Communication, Grafisk form, Grafisk produktion, Kampanj, Kommunikationskoncept, Varumärke
Ett äldre par som promenerar in i en skogsdunge på en stig
3 min lästid

Malmberg – nytt kommunikationskoncept

Vi hjälpte Malmberg att ta fram ett nytt kommunikationskoncept, för att ge bolaget en tydlig riktning. Läs mer om hur vi gick tillväga nedan.

Kategorier: Communication, Grafisk form, Kommunikationskoncept, Varumärke, Visuell identitet
Lundbergs Fastigheter case
2 min lästid

Lundbergs Fastigheter

Vi hjälpte Lundbergs Fastigheter med ett helhetsåtagande inom varumärkesstrategi, grafisk design, contentproduktion, UX, webbutveckling, SEO, webbanalys och mätning.

Kategorier: Grafisk produktion, SEO, Strategi, UI, UX, Varumärke, Visuell identitet, Webb
Odiwell case Paradigm
2 min lästid

Odinwell

Odinwell har utvecklat en unik och patenterad optisk teknologi för utveckling av smarta sårvårdsförband. Considägda Paradigm fick möjligheten att utveckla varumärket och förbereda inför sommarens börsnotering.

Kategorier: Communication, Kommunikationskoncept, Varumärke, Visuell identitet
Radinn lake
1 min lästid

Consid x Radinn

Kika in när vi möter Radinns Head of Brand Experience och får testa deras bräda – en upplevelse utöver det vanliga!

Kategorier: Sitecore, Varumärke
Infobric visitkort på runt stenbord.
4 min lästid

Infobric blev med ny varumärkesplattform

Infobric hade vuxit mycket och snabbt och var därför i behov av en helt ny varumärkesplattform. Vi tog oss an uppdraget att hjälpa dem!

Kategorier: Communication, Varumärke, Visuell identitet
Rosa Laptop, Leveriq webbplats

Leveriq

Ta del Consid Communications uppdrag för Leveriq där framtagandet av en ny profil som tydligt avspeglar Leveriqs erbjudande stod i centrum.

Kategorier: Communication, Varumärke, Visuell identitet
Heda - världens tystaste hitlåt - bandet

Heda: Världens tystaste hitlåt

Heda är ett företag som tillverkar marknadens bästa hybridbjälklag. Vårt uppdrag var att nå ut med det budskapet till vår målgrupp: medelålders män i byggsektorn.

Kategorier: Communication, Grafisk form, Varumärke, Visuell identitet
Riksbyggen Supporter Roommate Challenge

Riksbyggen Borås

Vi hjälpte Riksbyggen Borås, som sedan många år är samarbetspartner till IF Elfsborg, att visa ett ansikte på deras supportrar.

Kategorier: Communication, Kampanj, Varumärke
Vanovo logotyp

Vanovo

Företaget VA Relining upplevde namnet som begränsande. Man gjorde ju så mycket mer än bara relining. Vi hjälpte dem att ompositionera sig och bli Vanovo.

Kategorier: Communication, Grafisk form, Kommunikationskoncept, Varumärke, Visuell identitet, Webb
Informationskampanj av Consid, om Smekab Citlyfes hållbarhetsarbete

Smekab Citylife

Läs mer om hur vi tillsammans med Smekab Citylife presenterar deras hållbarhetsredovisning på ett kreativt och inspirerande sätt.

Kategorier: Communication, Film, Grafisk form, Kampanj, Varumärke, Visuell identitet
Räddningstjänsten Östra Götaland, digital skärm utomhusreklam

Räddningstjänsten Östra Götaland

Genom kampanjen #odelad fick vi människor att sluta titta på sina mobiler, och istället hålla ögonen på det som är viktigt på riktigt.

Kategorier: Communication, Film, Kampanj, Varumärke, Visuell identitet
Consid uppdaterar Länsstyrelsen Östergötlands grafiska profil, logotyp

Länsstyrelsen Östergötland

Läs mer om hur vi tog oss an uppdraget att uppdatera Länsstyrelsen Östergötland grafiska profil och visuella identitet.

Kategorier: Communication, Grafisk form, Varumärke, Visuell identitet
Consid skapade ny visuell identitet och logotyp till Wallenstam

Wallenstam

Fastighetsbolaget Wallenstam har länge satt sin prägel på storstäder som Göteborg och Stockholm. Paradigm fick i uppdrag att göra om den visuella identiteten och uppdatera logotypen – den ikoniska myran.

Kategorier: Communication, Varumärke, Visuell identitet
Rexolution - power to change

Rexolution

Rexel ville bredda sin verksamhet och erbjuda helhetslösningar inom energi till bland annat målgruppen fastigheter. Vi tog fram ett kommunikativt koncept för det nya affärsområdet Rexolution, ett koncept som inte bara skulle lyfta fram de enskilda tjänsteområdena effektivt, utan också visa på Rexels bredd och unika styrkor.

Kategorier: Communication, Kommunikationskoncept, Varumärke, Visuell identitet
En kvinna som sitter i en fåtölj och en hund

Abecita Konstmuseum

Till Abecita ska man kunna komma och bara vara. Utifrån den tanken utvecklade vi konceptet ”Ta en konstpaus”. Målet: Man ska vilja hänga på Abecita.

Kategorier: Communication, Kommunikationskoncept, Varumärke
Person med glassar i händerna, Brunngårds kampanj Shoe Shame framtagen av Consid Communication

Brunngård: Shoe Shame

Vi hjälpte Shoe Shames att nå sin unga målgrupp med en kommunikation som är modern, relevant & trovärdig, på ett kostnadseffektivt sätt.

Kategorier: Communication, Kampanj, Varumärke, Visuell identitet
HTC floor preparation, hjärta, av Consid Communication

HTC

När Consid Communication inledde samarbetet med HTC låg företaget i en stark tillväxtfas och lanserade flera nya slipmaskiner.

Kategorier: Communication, Grafisk form, Kampanj, Varumärke