Hon leder Consids transformationssatsning

“Möjliggör och vägleder kunder genom hållbar förändring”

Cecilia Backenfall går in i rollen som Consids Business Line Manager inom transformation. Som grundare till Consids prisvinnande systerbyrå, t.f vd och kundansvarig projektledare på Paradigm tar hon med sig solid kunskap om bolag i förändring. I ett samtal om Consids accelererande transformationssatsning skildrar Cecilia Paradigms resa och vittnar om bolag som transformeras från vision till verklighet.

Grundade den prisvinnande byrån Paradigm

2008 var Cecilia Backenfall med och grundade Paradigm – i en tid då det fanns få specificerade varumärkes- och designbyråer i Sverige. En stor del av inspirationen till Paradigm fann hon i de dedikerade och internationella varumärkesbyråerna som hon tidigare arbetet på i USA och England.  

Fem år i rad har Cecilia tillsammans med Paradigm haft förmånen att kliva upp på prispallen vid kundundersökningen “Årets byrå” då man prisats som en av Sveriges bästa design- och varumärkesbyråer. Undersökningens resultat har stakat ut lärdomar om vad kunderna uppskattar och ser att byrån har möjlighet att bli ännu bättre på. Dessa lärdomar berättar Cecilia har varit betydelsefulla i Paradigms utvecklingsarbete för att fortsätta förändra varumärken med strategi, design och innovation. 

– Men den kanske allra viktigaste delen i Paradigms utveckling var när vi gick in i Consid för drygt tre år sedan. Vi hade inte den digitala kompetensen med oss och det hade varit en lång resa att bygga upp den organiskt. Att vara en del av Consid och titta på det otroliga erbjudande som vi tillsammans har mot kund är en fantastisk rolig resa. 

Dubbla roller som bygger varandra

Nu ska Cecilia inte bara dedikerad sitt arbete till att vara kundansvarig projektledare på Paradigm, utan även leda Consids fortsatta satsning inom transformation.  

– Min bakgrund inom varumärkesutveckling har gett mig förmånen att jobba väldigt mycket med företag i någon form av transformation. Det känns jättespännande att integrera min kunskap i Consids bredare erbjudande som tillför de digital och tekniska spetskompetenserna. Vi kan gå hela vägen från att definiera våra kunders vision till att förflytta deras digitala ekosystem, skapa nya digitala tjänster och enastående kundupplevelser till att implementera avancerade tekniska lösningar och förändra kultur för att förflytta bolaget dit de vill vara.  

Cecilia poängterar att hon tillsammans med alla kollegor är stolta över det erbjudande som man representerar och fortsätter:

– Det är centralt att kunden kan hämta kraft ur sin vision så att alla jobbar mot samma målbild genomgående. Vi jobbar därmed nära med Consids ytterligare erbjudanden och kompetenser inom bland annat innovation, digital affärsutveckling och kundupplevelser – för att effektivt möjliggöra och vägleda kunder genom en hållbar förändring.  

Så kommer man i gång med transformationsresan

Det märks att Cecilia inte drar sig för att driva saker framåt, alltid med en positiv inställning. Vi frågar henne om tre tips på hur man börjar transformerar ett bolag – i en tid då många står inför förändringar som påverkas av omvärldens krav på hållbarhet och digitalisering:  

  1. “Att våga är det svåraste. Så det handlar om mod och att faktiskt våga förändra, testa och ibland även göra fel.” 

  2. “Jobba med en långsiktig målbild som går bortom de produkter och tjänster som ni levererar idag. För att tillåta er att förflyttas hållbart.”

  3. “Ta er tid för att se till så att alla är med på resan och stötta i förändring mot gemensamma mål. Alla måste förstå resan, varför man behöver göra resa och vad man ska tillföra.” 

– Det absolut roligaste med mitt jobb är problemlösning och att få bidra till våra kunders transformation. Vi har processer, verktyg och metodik som vi jobbar med för att driva igenom förändring. Det har fungerat väldigt bra mot många bolag vid det här laget och vi lutar vi oss mycket mot de processerna, verktygen och metodikerna, avslutar Cecilia. 

Kom i kontakt med Cecilia!

Cecilia Hellichius, Client Director på Paradigm

Cecilia Backenfall

Business Line Manager inom transformation & Client Director Paradigm

cecilia@pdgm.se 031-761 56 13 Läs mer

Lär känna fler kollegor!

2 min lästid
Personporträtt

Q Inspiration med it-projektledaren Sevil Eker Percinel

Möt och inspireras av Sevil Eker Percinel, it-projektledare på Consid, som berättar om sin väg in i it-branschen, varför jämställdhet är viktigt och drömmen om att få göra skillnad för andra.

Lena Fahrenkrug, Sales Manager Consid Hamburg
3 min lästid
Personporträtt

Försäljningschefen i Tyskland: ”Consids företagskultur är vår absoluta fördel”

Consid fortsätter att accelerera i Tyskland efter rekordetablering. Möt Lena Fahrenkrug, Sales Manager på Consid i Hamburg.

Kollegor som arbetar tillsammans
4 min lästid
Reportage

Vi slår hål på 7 myter om it- och techbranschen

Genom att slå hål på 7 myter som vi bemöter dagligen hoppas vi att kunna inspirera till en förändrad syn på it-branschen.

Carolina Mohlin, business line manager för Data & Insights
3 min lästid
Personporträtt

Så ska Carolina Mohlin driva datadriven framgång

Ta del av framgångsfaktorer för att bli en modern datadriven organisation. Möt Carolina Mohlin som driver Consids storsatsning inom Data & Insights.

Ladda fler

Anpassa dina datapreferenser

Vi använder data för att analysera trafik på vår webbplats och dela information om användningen till våra analyspartners. Du kan läsa mer och ändra dina val på vår sida om datahantering och cookies. Läs mer på vår sida om datahantering och cookies.

Funktionella cookies känner igen dig på vår webbplats och kommer ihåg dina tidigare valda inställningar. Dessa kan inkludera det språk du föredrar, platsen du befinner dig på, lyssna på ljud eller titta på en video. En blandning av cookies från första och tredje part används.

Marknadsföringscookies används för att samla in data om hur vår webbplats används, vilka sidor som besöks oftast eller om du får felmeddelanden på vissa webbsidor. Ibland behöver vi information om din ålder, kön och intresse. Vi delar ibland vissa begränsade aspekter av dessa data med tredje part i reklamsyfte, till exempel Google. Informationen kan omfatta användarens plats, sökhistorik, YouTube-historik och data från webbplatser som fungerar med Google, och den används för att tillhandahålla aggregerad och anonymiserade insikter om användarbeteende på flera enheter.

Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Denna kategori innehåller endast cookies som garanterar grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen. Dessa cookies lagrar ingen personlig information.

Prestandacookies är cookies som används specifikt för att samla in data om hur vår webbplats används, vilka sidor som besöks oftast eller om du får felmeddelanden på vissa webbsidor. Dessa cookies övervakar endast webbplatsens prestanda när användaren interagerar med den. Ingen av denna information kan användas för att identifiera dig. Allt är aggregerat och därför anonymiserat.