Allt börjar med kunden

Kurs i hur man på ett effektivt sätt samlar in data för att försäkra att kundens perspektiv står i centrum.

http://Simon%20Hoof,%20affärsområdesansvarig%20för%20affärsområdet%20Consid%20Excellerate

Simon Hoof

Affärsområdesansvarig Excellerate

simon.hoof@consid.se 076-822 31 66

Om kursen

Dagens informerade kund ställer nya och högre krav på upplevelse. För att man ska kunna ta kontroll över upplevelsen av varumärket och värdeerbjudandet måste man lära känna sin kund. Det räcker inte längre med en demografisk segmentering av marknaden, man måste även förstå vad som får kunden att agera och vad det är som gör att man blir vald.

Kursen ger kunskap om hur kunder förändras och hur man i framtiden kommer att ställa helt nya krav. Vi lär oss hur man på ett effektivt sätt samlar in data om sin kund och hur man säkrar sig om att kundens perspektiv står i centrum. Vidare tittar vi på olika sätt att gruppera kunder på och så skapar vi personas som kan utgöra grunden för hur man kan arbeta med modern marknadsföring och försäljning.

Längd

8 timmar (en heldag eller två halvdagar)

Pris

5.000 ;- ex. moms per person

Kompetenskrav

Alla är välkomna att delta i kursen, oavsett erfarenhet.

Plats

Flexibelt

Intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter så återkommer vi till dig så snart vi kan.

Consid – ett prisvinnande bolag

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag nära 1000 anställda. Omsättningen för 2019 var 1 050 000 000 kronor.

Gasellföretag Dagens Industri

Gasellföretag
8 år i rad

Superföretag Veckans Affärer IT-konsultbolag

Superföretag
7 år i rad

Karriärföretag 2020

Karriärföretag
5 år i rad

Sveriges bästa arbetsgivare Universum IT-bolag

Sveriges bästa
arbetsgivare

Läs mer om våra utmärkelser