Allt börjar med kunden
Kurs i hur man på ett effektivt sätt samlar in data för att försäkra att kundens perspektiv står i centrum.
Om kursen
Dagens informerade kund ställer nya och högre krav på upplevelse och kommunikation. För att man ska kunna ta kontroll över upplevelsen kunden eller kundens kund har, måste man lära känna sin kund. Det räcker inte längre med en demografisk segmentering av marknaden, man måste även förstå vad som får kunden att agera och vad det är som gör att man blir en attraktiv leverantör. Vem påverkar? Kunden eller kundens kund?
Kursen ger kunskap om hur man i framtiden kommer att ställa helt nya krav. Vi resonerar kring vikten av data och datadrivna beslut och hur man effektivt samlar in data om sin kund och kundens kund och hur man därigenom säkerställer att kundens perspektiv står i centrum. Vidare tittar vi på olika sätt att gruppera kunder på och så skapar vi personas som kan utgöra grunden för hur man kan arbeta med modern marknadsföring och försäljning.
Utbildningen har ett teoretiskt block där vi inspirerar med föreläsning värvat med dialog samt ett pass bestående av övningar där vi tillsammans lär oss ”tänka” kundresa.
Längd
En heldag eller två halvdagar
Pris
5.000 ;- ex. moms per person
Kompetenskrav
Alla är välkomna att delta i kursen, oavsett erfarenhet.
Plats
Digitalt
Intresserad av denna kurs?
Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss
Har du frågor eller vill boka som företag? Hör av dig till oss!

