Marknadsföring i en digital tid

Boka kursen

Kurs i digital marknadsföring och mediekonsumtion.

Om kursen

Marknadsföring har aldrig förr haft så mycket potential. Området har heller aldrig varit mer svårnavigerat. Majoriteten av dagens kundresor har idag digitala touchpoints, det gäller oavsett om du säljer nya vinterdäck eller en avancerad B2B-produkt, och de företag som har råd att helt strunta i digital närvaro är väldigt få. Med digitala element i kundresan är digital närvaro given för de flesta, men betyder det att alla våra marknadsföringsinsatser oavsett bransch och produkt skall göras i enbart digitala medier? Vilka kanaler och insatser bör man satsa på, och hur följer man upp? Många företag har i flera år byggt upp någon slags närvaro på sociala plattformar, men finns en strategi för hur man arbetar med ägda, förtjänade och köpta medier?

Kursen syftar till att ge marknadsavdelningar och kommunikatörer;

  • Ökad förståelse kring hur den svenska befolkningen konsumerar olika medieslag och olika kanalers generella styrkor och svagheter
  • Ökad kunskap och förståelse för digitala och sociala medier
  • Värdefulla tankesätt kring hur kampanjmätning och kampanjanalys kan genomföras, både för online- och offlineinsatser.

Målet är att du som deltagare efter genomförd kurs skall ha bättre kunskap om, samt känna en större trygghet kring den digitala (och traditionella) marknadsföringen för ert bolag – samt hur ni skall mäta och följa upp era insatser, samt koppla dem mot faktiska verksamhetsmål.

Kursen hålls av Jonas Brandinger, Head of Digital Marketing på Consid Communication.

Längd

3 timmar

Pris

4,995 kr

Kompetenskrav

Kursen riktar sig till dig som är delaktig i företagets marknadsföring och som behöver en bättre förståelse kring hur medielandskapet du skall navigera faktiskt ser ut och hänger ihop.

Plats

Online

– Kursledare Jonas är kunnig, engagerad och engagerande som föreläsare med kombinationen av statistik och personliga erfarenheter som extra krydda.

Tomas Törnqvist, Universitetsadjunkt i grafisk design, Linköpings Universitet.

Är du intresserad av kursen Marknadsföring i en digital tid? Boka ett datum som passar dig direkt!

Boka direkt

Just nu erbjuds kursen följande datum:

27 januari 2021
kl. 09:00 - 12:00
Jonas Brandinger

24 mars 2021
kl. 09:00 - 12:00
Jonas Brandinger

4 maj 2021
kl. 09:00 - 12:00
Jonas Brandinger

Boka kursen direkt

Fyll i dina uppgifter för att boka kursen

    Har du frågor eller vill boka som företag? Hör av dig till oss!

    http://Simon%20Hoof,%20affärsområdesansvarig%20för%20affärsområdet%20Consid%20Excellerate

    Simon Hoof

    Affärsområdesansvarig Excellerate

    simon.hoof@consid.se 076-822 31 66

    Charlotte Magnusson

    Utbildningsansvarig Excellerate

    charlotte.magnusson@consid.se 072-368 73 36

    Consid – ett prisvinnande bolag

    Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag nära 1000 anställda. Omsättningen för 2019 var 1 050 000 000 kronor.

    Dagens industri gasellföretag 2020

    Gasellföretag
    9 år i rad

    Veckans affärer Superföretag 2020

    Superföretag
    8 år i rad

    Karriärföretagen 2021

    Karriärföretag
    6 år i rad

    Sveriges bästa arbetsgivare Universum IT-bolag

    Sveriges bästa
    arbetsgivare

    Läs mer om våra utmärkelser