Det anrika företaget Piab lanserar ny webb

Piab, som utvecklar automatisering inom grepp-, lyft- och flyttlösningar, lanserar en ny webbplats som ska stärka den visuella identiteten och förbättra användarupplevelsen. Den nya webben togs fram med hjälp av input från medarbetare och kunder – tillsammans med it- och kommunikationsföretaget Consid.

– När vi utvecklas och växer måste även vår webbplats göra det. Vår webbplats är navet för all digital interaktion vi har med våra kunder och bör innehålla ”Call to Actions” och möjliggöra konverteringar, integrera sociala medier och locka till sig nya talanger, säger Kajsa Blixth, Chief Marketing Officer på Piab.

Piab grundades 1951 och har idag närmare 650 anställda och en global närvaro i mer än 100 länder. Kunderna finns i hela världen och uppgår idag till över 650 000. Piab befinner sig på en kraftig tillväxtresa, vilket märks på de nya karriärsidorna som tagits fram för arbetssökande. Både kunder och anställda blev involverade när den nya webben skulle byggas. Något som spelat stor roll för användarvänligheten.

Fredrik Därth
Fredrik Därth,projektledare och digital strateg på Consid i Kalmar.

– Det var en fantastiskt rolig och givande process att se det breda engagemanget från olika roller inom Piab. Den nya webbplatsen är ett resultat av digital innovationsförmåga och tätt samarbete präglat av transparens och förtroende. Sedan är det alltid spännande att jobba med så pass traditionstyngda företag som Piab, med en unik svensk prägel – men ändå en global storspelare, säger Fredrik Därth, projektledare och digital strateg på Consid.

http://Nathalie%20Besèr

Nathalie Besèr

Kommunikationschef och Hållbarhetsansvarig

nathalie.beser@consid.se 073-056 70 30