Consid förvärvar varumärkesbyrån Paradigm

Pressmeddelande / 2019-10-9

Varumärkesbyrån Paradigm är en etablerad konsultverksamhet inom varumärkesutveckling och design med fokus på att generera affärsnytta för sina kunder. Sedan starten 2008 har byrån vunnit flertalet priser för sitt arbete. Senast 2018 då de vann Årets Byrå i Sverige i kategorin Varumärkes- och designbyrå, och har tre raka pallplatser bakom sig.

– ­Det har varit en fantastisk resa sedan vi startade Paradigm för elva år sedan och nu får vi nya möjligheter att utveckla vårt erbjudande och hjälpa kunden utveckla varumärkes-upplevelsen genom hela kundresan. Tillsammans med Consid kan vi erbjuda det fler och fler kunder efterfrågar framförallt ur ett digitalt perspektiv i den föränderliga värld vi lever i, säger Cecilia Hellichius, grundare och design director på Paradigm.

Paradigm jobbar idag med några av landets största företag och starkaste varumärken. Volvo , Arjo, ASSA ABLOY, Ascom, Boråstapeter, Getinge, Almondy och Wallenstam är bara några av namnen i företagets kundportfölj. Paradigm har även varit med och utvecklat flera spännande varumärken som kan komma att spela en stor roll i den omfattande förändring som fordonsindustrin genomgår, som exempelvis Annotell, Gapwaves och Zenuity.

– Ambitionen med Paradigm har alltid varit och kommer alltid att vara att möta de nya utmaningar som dagens föränderliga affärslandskap erbjuder. Efter elva år med otroligt inspirerande uppdrag för flera av Sveriges mest spännande varumärken känns det naturligt att lyfta Paradigm genom kraften av Consid i ryggen, säger Thomas von Krusenstjerna, grundare och brand director på Paradigm.

Tidigare i år har några tunga rekryteringar anslutit till Paradigm nämligen Jeanette Arvidsson som haft rollen som interim VD på Paradigm och innan det arbetat bland annat på Grey och Happy F&B, samt Martin Lannering från Happy F&B, som är på väg in.

Förvärvet av Paradigm syftar till att bredda Consids tjänster inom strategisk varumärkesutveckling och design, där bolaget tidigare etablerat sig som en strategisk affärspartner. Mikael Lundberg, Business area manager Digital Transformation på Consid och tillträdande VD för det nya Paradigm i samband med förvärvet, avslutar;

– Med Paradigm får vi ett tungt tillskott i vårt erbjudande som strategisk partner för att hjälpa kunderna med deras transformation. Det är tydligt att vi kan skapa nya typer av värden och erbjudanden i skärningspunkten mellan våra olika kompetenser. Vi har redan nu identifierat flera spännande uppdrag där vi kan göra skillnad på riktigt, och jag ser mycket fram emot fortsättningen.

Anpassa dina datapreferenser

Vi använder data för att analysera trafik på vår webbplats och dela information om användningen till våra analyspartners. Du kan läsa mer och ändra dina val på vår sida om datahantering och cookies. Läs mer på vår sida om datahantering och cookies.

Funktionella cookies känner igen dig på vår webbplats och kommer ihåg dina tidigare valda inställningar. Dessa kan inkludera det språk du föredrar, platsen du befinner dig på, lyssna på ljud eller titta på en video. En blandning av cookies från första och tredje part används.

Prestandacookies är cookies som används specifikt för att samla in data om hur vår webbplats används, vilka sidor som besöks oftast eller om du får felmeddelanden på vissa webbsidor. Dessa cookies övervakar endast webbplatsens prestanda när användaren interagerar med den. Ingen av denna information kan användas för att identifiera dig. Allt är aggregerat och därför anonymiserat.

Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Denna kategori innehåller endast cookies som garanterar grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen. Dessa cookies lagrar ingen personlig information.

Marknadsföringscookies används för att samla in data om hur vår webbplats används, vilka sidor som besöks oftast eller om du får felmeddelanden på vissa webbsidor. Ibland behöver vi information om din ålder, kön och intresse. Vi delar ibland vissa begränsade aspekter av dessa data med tredje part i reklamsyfte, till exempel Google. Informationen kan omfatta användarens plats, sökhistorik, YouTube-historik och data från webbplatser som fungerar med Google, och den används för att tillhandahålla aggregerad och anonymiserade insikter om användarbeteende på flera enheter.