Pressmeddelande - 21 apr 2022

Consid i reklamfinal

PRESSMEDDELANDE 2022-94-21

Nästa vecka delas marknadsföringspriset Guldäpplet ut och bland finalisterna finns Consids kund Malmberg. Det är kampanjen ”We’re Generation Zero” som valts ut bland alla bidragen.

– Med ”We’re Generation Zero” är deras mål att nå ingenting. Det är väldigt slagkraftigt och väldigt bra lek med ord. Sen är deras film som berör klimathotet väldigt berörande och vacker, säger jurymedlemmen Lovisa Kragerud, chief storyteller på The Absolut Company, till Kristianstadbladet.

Malmberg jobbar idag inom fyra olika affärsområden: avlopps- och vattenrening, biogasanläggningar, geoenergi och brunnsborrning.

När Malmberg kontaktade Consid sökte företaget ett helt nytt anslag i sin kommunikation. En uppdaterad visuell identitet och ett koncept som inte bara stärker varumärket mot marknaden utan även skapar en gemensam bild över alla olika affärsområden. Att få en samsyn kring kultur och visionen framåt var en bärande och prioriterad del i uppdraget.

Resultatet blev ”We’re Generation Zero”, med budskapet ”Vi behöver ingenting, och det är bråttom. Vi har arbetat för en renare värld i över 150 år. Bland annat genom att designa, bygga och underhålla anläggningar för vattenrening, biogas och geoenergi samtidigt som vi är experter inom brunnsborrning. För att övervinna vår generations största utmaning måste vi sikta lågt. Vår ambition är noll utsläpp, noll gifter, och noll avfall.”

Nu har kampanjen alltså tagit sig till final i marknadsföringstävlingen ”Guldäpplet”, som organisationen marknadsföring Skåne Nordost delar ut till den aktör som stått för en framstående reklam och marknadsföringsinsats. Förra året tog Högskolan i Kristianstad hem Guldäpplet.

I år är följande bidrag till final:
• Malmberg/Consid för sin kampanj ”We’re Generation Zero”.
• ”HEJ Kristianstad” som Gota Media, Orangea staden och Infab står bakom.
• ”Svenska solceller finns visst” som Midsummer och Getsocial arbetat fram.
I veckan samlades alla nominerade på Högskolan Kristianstad för att visa upp bidragen. Även Erik Malmberg, vd på Malmberg, fanns på plats.
-Jag är väldigt stolt över filmen. Den fångar verligen allt vi står för, säger han.
Den 27 april kommer vinnaren att förkunnas på Kristianstads näringslivsgala Guldjubel. Dessutom kommer de dela ut pris till Årets uppstickare.
Läs mer om Consids arbete med Malmbergs kampanj här.
Och läs artikeln om Guldäpplet här.

Nathalie Besèr, kommunikationschef Consid

Nathalie Besèr

Kommunikationschef och Hållbarhetsansvarig

nathalie.beser@consid.se 073-056 70 30

Vill du veta mer?

Hör av dig

    Ta del av fler nyheter

    Norge, Pressmeddelande, Sverige

    Ny chef för Consid i Gävle

    2022-05-20

    It- och kommunikationsföretaget Consid expanderar kraftigt i Gävle. De närmaste två åren förväntas satsningen ge ett 40-tal nya arbetstillfällen. Skutskärbon Therese Murdock är Consids nye kontorsansvarige i Gävle och den som ska leda satsningen.

    Oslo
    Norge, Pressmeddelande, Sverige

    Rekordstart för Consid i Norge

    2022-05-18

    Etableringen av Consid i Norge har fått en rekordstart. På några få månader har företaget anställt ett 20-tal personer, skaffat nytt kontor och ingått avtal med ett 15-tal kunder.

    Isac Gunnarsson, studentambassadör i Karlstad, Diana Kalafs, rekryterare HR i Karlstad
    Pressmeddelande

    Consid Karlstad först att anställa studentambassadör

    2022-05-18

    It-konsultbolaget Consid växer i rekordfart. För att locka unga talanger till bolaget anställer Karlstadkontoret nu en studentambassadör.

    SVD Affärsbragd
    Pressmeddelande, Sverige

    Consid finalist i SvD Affärsbragd

    2022-05-16

    Consids grundare, Peter Hellgren och Henrik Sandell, fick flest röster när läsarna fick säga sitt i SvD Affärsbragd. Nu tar en jury vid och den 23 maj meddelas vem som vunnit den prestigefyllda utnämningen.

    Ladda fler