Consid lanserar Hemmakontorskampen

Tävling för digital gemenskap under coronakrisen

Arbetsmiljön under den rådande Coronakrisen har skiftat från stabila skrivbord på lugna kontor till en ”vanlig” hemmamiljö. Digitala möten tas från sängen, soffan eller matbordet och inte sällan ser kollegorna delar av familjen springa förbi i bakgrunden. Den digitala kulturen har minst sagt fått ett annat värde när arbetet sker hemifrån. Som ett led i att bygga digital gemenskap har Consid nu initierat Hemmakontorskampen – en tävling där det finaste, fulaste, galnaste eller mest absurda hemmakontoret med flest röster vinner.

Det är många som under den senaste månaden, på grund av att minska smittspridningen av Covid-19, har behövt ställa om sina dagliga rutiner med att gå till kontoret. Istället har arbetsplatsen flyttat in i hemmen tillsammans med barn, hundar, respektive och/eller katter. Allas kontor ser numera annorlunda ut och kanske skiftar de till och med från dag till dag. Men hur ser egentligen svenskarnas hemmakontor ut? Consid blev nyfikna och som ett initiativ till digital gemenskap skapades Hemmakontorskampen.

– Det här är ett humoristiskt initiativ för att skapa kultur och gemenskap, inte minst för våra anställda men också bland svenskarna i stort. Vi vill bidra till skratt och engagemang i en tid av mörker, vilket vi hoppas kunna göra med Hemmakontorskampen, säger Peter Hellgren, VD på Consid.

Tävlingen går ut på att man laddar upp en bild på sitt hemmakontor på  hemmakontorskampen.se. Där kan man sedan gå in och rösta på den bild man tycker mest om. När tävlingen avslutas den 31 maj 2020 är det bilden med flest röster som vinner. Vinsten är ett presentkort om 5000 kronor på Clas Ohlson – en leverantör inom det mesta för hemmet och som dessutom har hemkörning. Följ de ledande bidragen på Instagram; @hemmakontorskampen.

Consid har under rådande kris skapat flera initiativ för att bidra till samhället, skapa engagemang bland medarbetare och hjälpa företag i behov av teknisk utbildning. Läs mer om dessa på vår samlingssida för våra #hållsverigelevande-initiativ.

http://Therese%20Eriksson%20Varumärkesansvarig%20Consid

Therese Eriksson

Presskontakt

therese.eriksson@consid.se 073-326 54 34

Consid – ett prisvinnande bolag

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag nära 1000 anställda. Omsättningen för 2019 var strax över 1 miljard kronor.

Gasellföretag Dagens Industri

Gasellföretag
8 år i rad

Superföretag Veckans Affärer IT-konsultbolag

Superföretag
7 år i rad

Karriärföretag 2020

Karriärföretag
5 år i rad

Sveriges bästa arbetsgivare Universum IT-bolag

Sveriges bästa
arbetsgivare

Läs mer om våra utmärkelser