Consid och räddningstjänsten i tätt samarbete

Skapar brandsäkerhetskampanj på tv4 i jul

Pressmeddelande /2017-12-07

Det snabbfotade konsultbolaget Consid har sedan några år tillbaka ett samarbete med Räddningstjänsten Östra Götaland, för vilka de producerat en rad unika marknadskampanjer. Under december månad kommer vi kunna följa en ny kampanjserie som på ett effektfullt sätt ska sprida Räddningstjänstens budskap om vikten av brandsäkerhet under julen. Kampanjen har TV och radio som huvudkanal och bygger på det enkla budskapet att en fungerande brandvarnare är första steget till en säkrare jul. Kampanjen ska hjälpa Räddningstjänsten att även nå ut med fördjupade budskap i andra kanaler, som exempelvis sociala medier.

– Räddningstjänsten är en rolig kund som vågar tänka nytt och som förstått att man kan nå ut verkningsfullt om man utmanar traditionella kommunikationssätt. Med målet att göra säkerhet roligare och mer intresseväckande har vi tillsammans med Räddningstjänsten Östra Götaland kunnat skapa ett flertal idédrivna kampanjer, med fokus på smarta, sociala kanalval, säger Douglas Lindevall, projektledare för årets julkampanj och affärsområdesansvarig för Consid Communication.

Kampanjen är ett resultat av konsultföretagets aktiva kompetenstillförsel till området digital kommunikation, där framförallt rörligt material blir allt mer förekommande i kunddialogerna menar Lindevall.