Linköpingskontoret uppmärksammas i Corren

CONSID I PRESSEN 2022-12-28

Den anrika tidningen Corren har tillägnat Consid i Linköping ett stort reportage med bilder. Särskilt fokus har reportern lagt på att beskriva den speciella Consid-andan.

 

Consid är konsultbolaget som utsetts till Sveriges bästa arbetsgivare. I Östergötland har bolaget gått från fem anställda till nära 200 på några år. Bakom framgångskonceptet finns en medveten satsning på arbetsplatskulturen.

Andreas Jarskog, säkerhetschef- och kontorschef på Consid, tar emot och visar in i lokalerna.Bolaget ligger inhyst i ett tegelfärgat sekelskifteshus i centrala Linköping. Inuti syns det att mycket arbete lagts på design och inredning.

– Vi gillar sekelskifteshus som har karaktär och vi lägger stort fokus på våra lokaler och våra medarbetares välmående. Det ska kännas som ett vardagsrum och vara inbjudande, säger Andreas Jarskog.

Consid har sitt huvudkontor i Jönköping.

– Vi har haft en väldigt stor tillväxt. Vi har gått från att vara ett väldigt litet konsultbolag som startade 2000 i Vetlanda, säger han.

Bolaget är inte börsnoterat och grundarna arbetar fortfarande kvar i bolaget.

I Linköping har man funnits sedan 2015 och i dag arbetar 110 personer här. I grannstaden Norrköping jobbar 90 personer.

Bolaget har vuxit snabbt. När Andreas Jarskog anställdes år 2015 blev han den femte personen som jobbade på Consids kontor i Norrköping. Enigt honom ligger flera faktorer bakom expansionen.

– Nyckeln är att vi har varit duktiga på rekrytering. Vi är duktiga på att hitta folk och på att få dem att stanna.

I årets ranking av Sveriges bästa arbetsgivare, som sammanställts av undersökningsföretaget Universum, kammade Consid hem förstaplatsen. Det är andra året i rad som de kniper topplaceringen.

Varför tror du att ni har placerat er som bästa arbetsgivaren?

– Vi har jobbat väldigt målinriktat med de här frågorna under lång tid. Man kan säga att det drivs på av att konkurrensen om duktiga utvecklare är så oerhört hög, säger Andreas Jarskog.

En del i arbetet är att skapa trevliga arbetsplatser. Consid har ett inrednings- och arkitektteam som ser till att de olika kontoren håller samma standard.

– Vi har länge pratat om det som börjar att bli populärt nu – att kontoret är en mötesplats i stället för bara en arbetsplats. Så har vi hållit på i tio år. Det viktigaste är att vi kommer hit och träffas och möts i stället för att bara sitta och jobba.

Lokalerna får även användas på kvällstid av anställda, för att till exempel anordna fester. På så vis blir också kontoret ett skyltfönster för företaget.”

Läs hela reportaget här!

 

Nathalie Besèr, kommunikationschef Consid

Nathalie Besèr

Kommunikationschef och Hållbarhetsansvarig

nathalie.beser@consid.se 073-056 70 30 Läs mer

Vill du veta mer?

Hör av dig

    Ta del av fler nyheter

    Emma Fahlstedt
    Pressmeddelande, Sverige

    Södermanlands Nyheter uppmärksammar Consids topprekrytering

    13 timmar sedan

    Södermanlands Nyheter uppmärksammar Consids topprekrytering av Emma Fahlstedt i ett reportage idag. Hon brinner för kommunikation och digitalisering.

    Elitfönsters nya kundwebb, mobil och laptop
    Pressmeddelande, Sverige

    Marknadsledande Elitfönster sjösätter ny webb

    1 dag sedan

    Sveriges ledande fönstertillverkare, Elitfönster, lanserar nu en ny webbplats. Målsättningen är att förbättra kundupplevelsen och att göra det lättare att köpa fönster.

    Consid ballonger
    Pressmeddelande, Sverige

    Consid störst i Sverige på offentlig upphandling

    2023-01-26

    It- och kommunikationsföretaget Consid vinner flest offentliga upphandlingar av it-tjänster i Sverige. Drygt 400 it-företag tilldelas kontrakt eller ramavtal årligen och enligt Upphandlingsmyndigheten har Consid tagit hem flest upphandlingar. För 2021 handlade det om 28 stycken.

    Jonas Ydkvist, ny vd Paradigm
    Pressmeddelande, Sverige

    Varumärkesveteranen Jonas Ydkvist ny vd för Paradigm

    2023-01-23

    I slutet av januari återvänder ett välkänt ansikte till Paradigm när den prisbelönta varumärkesbyrån topprekryterar Jonas Ydkvist som ny vd. Jonas Ydkvist representerar en stark vision och har ett brinnande engagemang för att sätta både varumärkesfrågan och Paradigm ännu tydligare på kartan. I ett samtal berättar han om hur ett starkt varumärke påverkar försäljning, lönsamhet och lojalitet.

    Ladda fler

    Anpassa dina datapreferenser

    Vi använder data för att analysera trafik på vår webbplats och dela information om användningen till våra analyspartners. Du kan läsa mer och ändra dina val på vår sida om datahantering och cookies. Läs mer på vår sida om datahantering och cookies.

    Funktionella cookies känner igen dig på vår webbplats och kommer ihåg dina tidigare valda inställningar. Dessa kan inkludera det språk du föredrar, platsen du befinner dig på, lyssna på ljud eller titta på en video. En blandning av cookies från första och tredje part används.

    Marknadsföringscookies används för att samla in data om hur vår webbplats används, vilka sidor som besöks oftast eller om du får felmeddelanden på vissa webbsidor. Ibland behöver vi information om din ålder, kön och intresse. Vi delar ibland vissa begränsade aspekter av dessa data med tredje part i reklamsyfte, till exempel Google. Informationen kan omfatta användarens plats, sökhistorik, YouTube-historik och data från webbplatser som fungerar med Google, och den används för att tillhandahålla aggregerad och anonymiserade insikter om användarbeteende på flera enheter.

    Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Denna kategori innehåller endast cookies som garanterar grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen. Dessa cookies lagrar ingen personlig information.

    Prestandacookies är cookies som används specifikt för att samla in data om hur vår webbplats används, vilka sidor som besöks oftast eller om du får felmeddelanden på vissa webbsidor. Dessa cookies övervakar endast webbplatsens prestanda när användaren interagerar med den. Ingen av denna information kan användas för att identifiera dig. Allt är aggregerat och därför anonymiserat.