Consid stöper om konstmuseum

Borås Tidning uppmärksammar att Consid ligger bakom Abecita pop- konst och fotos nya utseende. Orange, rosa och svart är färgerna som möter besökaren.

– Byrån har hjälpt museet mycket pro bono och byrån ”fick feeling” och kom tillbaka med ett förslag till nytt namn och nya färger i museilokalerna som ska påminna om popkonstens uttryck. Vi blev eld och lågor när vi såg detta, säger museichefen Michaéla Faily till Borås Tidning.

Det nya konceptet innebär inte bara ett nytt namn, utan även museilokaler i delvis ny skepnad. Nya färger och nytt typsnitt ska påminna om popkonstens uttryck. Det innebär att besökarna kommer att mötas av mycket orange, rosa och svart i museiinteriören.

Ta en konstpauls
Ta en konstpaus.

Abecita pop- konst och foto visar fotografi och popkonst av hög internationell klass. Museet ryms i en gammal anrik korsettfabrik i Borås. Det erbjuds nio spännande vernissager varje år och ett flertal föreläsningar. Du behöver inte ”kunna konst” för att komma dit, njuta och andas ut en stund. Consid arbetar sedan många år tillbaka tillsammans med museet. Det var Consid som tog fram den uppmärksammade kampanjen “ta en konstpaus” till museet.

Läs mer här!

http://Nathalie%20Besèr,%20kommunikationschef%20Consid

Nathalie Besèr

Kommunikationschef och Hållbarhetsansvarig

nathalie.beser@consid.se 073-056 70 30