2023-02-08

Consids Paradigm expanderar till Östergötland

PRESSMEDDELANDE 2023-02-08

Göteborgsbaserade varumärkesbyrån Paradigm expanderar till Östergötland. Efterfrågan på Paradigms tjänster har ökat och nu rekryterar byrån en senior varumärkesexpert, Carl Ohlmarks, till kontoret i Linköping.

Jonas Ydkvist, vd Paradigm
Jonas Ydkvist, vd Paradigm

– Vi har märkt av en stor efterfrågan från Östergötland vad gäller just varumärkesutveckling och design. Det är väldigt positivt att vi nu har kunnat agera på det och rekrytera en av Sveriges främsta strateger, Carl Ohlmarks, säger Jonas Ydkvist, vd på Paradigm.

Den prisbelönta varumärkesbyrån Paradigm grundades 2008 och förvärvades drygt tio år senare av it- och kommunikationsbolaget Consid. Idag har Paradigm ett 20-tal anställda och kan räkna några av Sveriges största företag bland sina kunder. Byrån är för sjunde året i rad nominerad till Årets Byrå, och nyligen stod det klart att byrån även nominerats till ”Årets Arbetsgivare”.

Expansionen till Linköping leds av Carl Ohlmarks, ny senior varumärkes- och designstrateg på Paradigm. Carl Ohlmarks var under 20 år creative director på Stadium och medverkade till att göra sportkedjan till en av norra Europas absolut största.

Stadium
Stadiums framgångsrika logga.

– Jag ser fram emot att spetsa Paradigms erbjudande ytterligare med den erfarenhet jag har av att bygga varumärken. Design och strategi har varit nyckeln i uppbyggnaden och konceptuveckling av Stadium Groups varumärken. Jag hoppas den erfarenheten inom retail och FMCG kan vara en ytterligare tillgång för Paradigms kunder, säger Carl Ohlmarks.

Paradigm arbetar idag med allt från stora väletablerade företag till nystartade framtidsföretag. Genom Consids starka regionala närvaro på nära 40 platser i landet, finns en god förmåga att bedöma när och var Paradigm kan växa på ett likartat sätt. Jonas Ydkvist tror på en stark tillväxt under 2023, och målsättningen är att Linköpingskontoret ska anställa fler personer det närmaste året.

– De senaste årens snabba utveckling och utmaningar i vår omvärld, har exponerat många företag för behovet av att fokusera sina prioriteringar på ett delvis nytt sätt. Vi upplever ett stort behov av strategi och varumärkesarbete för att säkerställa tex innovationskraft, kundlojalitet och medarbetarengagemang, säger Jonas Ydkvist.

Drömuppdraget för Carl Ohlmarks?

– Drömuppdraget skulle nog vara att få göra en redesign på Skistars logotyp som jag ritade i början av min karriär – av en ren slump. Den har överlevt lite för länge i sin nuvarande form och skulle behöva en  uppdatering, skrattar Carl Ohlmarks.

Vill du veta mer?

Skicka ett meddelande så hör vi av oss.

0 / 255
Integritetspolicy

Ta del av fler nyheter