Podcast med Apotea

Om Coronakrisen och nätapotekens roll

Podcast med Apoteas marknadschef Emmelie Johansson om nätapotekens roll under Coronakrisen, hur e-handeln påverkas och Apoteas initiativ med inlånad personal.

Apotea lånar personal under Coronakrisen

I detta specialavsnitt i och med Coronaviruset COVID-19:s utbredning världen över bjuder Emmelie Johansson, marknadschef på Apotea, på sin syn kring Coronakrisens inverkan på samhället och hur nätapoteken och e-handeln påverkas.

Hur kommer det sig att Apotea lånar in personal under Coronakrisen? Hur påverkas egentligen e-handlarna och nätapoteken av den rådande situationen? Hur ska man tänka kring sin kommunikation under en kris? Emmelie svarar på dessa, och många andra, frågor!

Vem är Emmelie Johansson?

Emmelie tog 2006 en MBA från Jönköpingsuniversitet och sedan examen har hon bland annat varit marknadschef på Lantmännen, Svenska Ridsportförbundet, DHL, Air France-KLM och nu på nätapoteket Apotea.

Apotea lanserades 2012 av Pär Svärdson, sedan dess har man vunnit massvis av priser, bland annat Årets butik på Prisjakt (2014-2019) och Sveriges mest hållbara e-handel 2020.

Coronaspecialer i Digitala influecner-podden

Glöm inte att prenumerera på Digitala influencer-podden i din poddapp för att inte missa framtida avsnitt. Utöver ordinarie avsnitt släpper vi ytterligare sex Coronaspecialer de närmsta veckorna med:

 

– Man vill inte ha ett kampanjerbjudande när Corona peaker. Man har istället ett stort informationsbehov.

Emmelie Johansson, Apotea, marknadschef

Nyfiken på fler avsnitt?

Har du förslag på en digital influencer till podden?

Tipsa oss gärna i formuläret!