Pressmeddelande - 14 feb 2023
Designveteranen Lisa Alm ny Head of Design på Paradigm
PRESSMEDELANDE 2022-02-14
Lisa Alm går in i rollen som ny Head of Design på Consids prisvinnande varumärkesbyrå Paradigm. Med över 20 år i branschen och en bakgrund inom både reklam- och varumärke vill Lisa Alm sätta Paradigm på kartan genom att skapa en atmosfär som främjar kreativitet och ett hållbart arbetssätt.
– Det känns fantastiskt kul att gå in som Head of Design på Paradigm. Jag har jobbat länge i branschen och det är design som alltid har varit min spetskompetens. Nu får jag djupdyka i ämnet samtidigt som jag ansvarar för att vi håller en hög kreativ nivå och kvalitet, säger Lisa Alm.
I över 20 år har Lisa Alm förkovrat sig i idéskapande, kreativitet, konstnärlighet och design. Bland annat har hon arbetat på byråer så som ANR.BBDO, Valentin Experience och Happy F&B. För snart tre år sedan gjorde hon sin första dag på Consids varumärkesbyrå Paradigm där hon nu alltså går in i rollen som Head of Design och tar över ansvaret för byråns designerbjudande.
Paradigm har sedan starten 2008 byggt upp ett idealiskt team av både erfarenhet och talang. Byrån förvärvades 2019 av it- och kommunikationsbolaget Consid, som ett led i att stärka Consids strategiska erbjudande. Paradigm utsågs nyligen till en av Sveriges bästa byråer i Regis tävling ”Årets Byrå 2023” och befäste därmed sin position som en av de starkaste varumärkesbyråer vad gäller kundnöjdhet, kunskap och leveranskvalitet.
Nyckeln till framgång, menar Lisa Alm, finns i Paradigms nära samarbete med sina kunder vilket skapar en förståelse för kundens identitet och behov.
– För mig är det viktigt att även som visuell kreatör vara med i projekten från dag ett och jobba tillsammans i det strategiska arbetet eftersom den visuella identiteten ska förmedla det som företaget står och vill stå för. Mina styrkor ligger i helheten, säger Lisa Alm.

Målet för Lisa Alm är att sätta Paradigm på kartan genom att öka byråns synlighet och skapa en design- och varumärkesstrategi med hållbarhet i fokus. Vägen dit är genom att skapa en visuell identitet som bygger på ett starkt koncept och en väl förankrad varumärkesstrategi som alla internt förstår och vill använda sig av.
– Jag tror att alla varumärken måste förstå allvaret i, och förhålla sig till, det extremt stora utmaningarna vi och vår planet står inför. Desto mer insatt, trovärdigt och seriöst man gör det, desto bättre. Vi ser framemot att möta utmaningarna tillsammans med våra kunder, säger Lisa Alm.
Lisa Alm fortsätter:
– Det är en ynnest att få vara med på den här resan tillsammans med kollegorna på Paradigm!
Vil du vite mer?
Legg igjen informasjonen din, så tar vi kontakt.
Les flere av våre nyheter

Consid deltar i ”Rebuilding Ukraine”
8 timmar sedanVid ett högnivåmöte på Norrsken Foundation höll Consids hållbarhetsansvariga, Nathalie Besèr, nyligen ett föredrag om hur Consid fokuserar på psykosocialt stöd och digital utbildning till de ukrainska barnen.

Consid i pressen: Företagen måste göra mer för Ukraina
1 dag sedanOlof Odier, kontorschef för Consid skriver i Trelleborgs Allehanda om hur även företag måste kliva in och stötta Ukraina. Consid tog tidigt beslutet att bistå med både ekonomiskt stöd till de som drabbats och erbjöd även flyktingar från kriget möjligheten att flytta till Sverige tillsammans med sina familjer och få arbeta på företaget.

Consid i pressen: ”Vi söker ständigt nya kollegor”
2023-03-22Sydöstran intervjuar Elin Santonsson och Patrik Assarsson på Consid i artikelserien "Här finns jobben". I artikeln får man läsa om Consids tillväxt, det ständiga behovet av nya medarbetare och vad it faktiskt innebär.

Dagens Opinion rapporterar om Consids AI-erbjudande
2023-03-20Dagens Opinion rapporterar om Consids kommunikationserbjudande och hur det senaste inom AI påverkar erbjudandet.

NWT rapporterar om Consids unika företagskultur
2023-03-15NWT publicerar ett omfattande reportage om Consids unika företagskultur. I artikeln kan man läsa att "vägen till framgång är medarbetare som trivs på jobbet". Följ med reportern på ett besök i det gamla postkontoret i Karlstad.

Rekordetablering av Consid i Hamburg
2023-03-14Consid har fått en fantastisk start med sin expansion till Hamburg, Tyskland. Med en dedikerad försäljningschef och ett team på cirka 20 anställda är företaget redo att göra en varaktig inverkan på den tyska marknaden.

IDG: Hon ska leda Consids nya datasatsning
2023-03-13Bland de senaste “branschflyttarna” riktar IDG.se och Computer Sweden strålkastarljuset på Consids topprekrytering och datasatsning. Carolina Mohlin är ett välkänt namn med över 15 års erfarenhet inom it- och konsultbranschen, inklusive ledande roller på Advectas och Capgemini.

Consid flyttar in i SEB-palatset i Örebro
2023-03-10Det K-märkta marmorhuset mitt i city har i 110 år tjänat som bank, nu väntar ett nytt kapitel ihop med it- och kommunikationsbolaget Consid. Flyttbilarna är lastade och inredningen nedplockad. Tidigt 2024 väntas allt vara på plats för den nya hyresgästen.

Consid skriver nytt avtal med Skolinspektionen
2023-03-09It- och kommunikation bolaget Consid skriver nytt avtal med Skolinspektionen. Uppdraget avser Agilt konsultstöd för Microsoft Dynamics CRM och blir ytterligare ett avtal i ett redan fyra år långt samarbete. Avtalet löper över fyra år med ett totalt värde på 60 000 000 kronor.

Sundsvalls kommun i topp bland webbar
2023-03-08Sundsvalls kommuns webbplats är en av Sveriges bästa kommunala webbplatser. Det visar en jämförelse som Webperf gjort av alla svenska kommuners webbplatsers prestanda. Det är it- och kommunikationsbolaget Consid som ligger bakom webben.

Snabbt växande bolag till Umeå – ”Ser en enorm potential”
2023-03-07Nu står det klart att it- och kommunikationsföretaget Consid etablerar sig i Umeå. Inom två år räknar företaget med att ha anställt minst 30 personer.

Succé-lansering av Elitfönsters nya webb – leads ökade med 500%
2023-03-06Det anrika företaget Elitfönster fortsätter ligga i framkant och befäster sin position som marknadsledande när det kommer till både fönster och innovativt teknikanvändande. På bara några veckor har företagets nya webbplats resulterat i att antalet leads ökat med 500%. Ett kvitto på att nytänkande lönar sig. Vi möter några av personerna bakom succéprojektet för att prata mer om ambitionen, lanseringen och framtiden.