Podcast med Johan Mångsén, SAAB

Sociala mediers makt i ett snabbfotat digitalt samhälle och vikten av att rekrytera nyckelpersoner.

I 13:e avsnittet av Digitala influencer-podden samtalar Consids vd Peter Hellgren och Johan Mångsén, Brand Manager på Saab, bland annat om annat digitaliseringen och den teknologiska utvecklingen, hur det är att jobba på in- respektive utsidan, sociala mediers makt i ett snabbfotat digitalt samhälle och vikten av att rekrytera nyckelpersoner.

Johan Mångsén är trebarnspappan som sedan drygt ett och ett halvt år sedan är Brand Manager på Saab. Dessförinnan har han hunnit med en karriär inom reklambranschen där han huserat i dryga 20 år som bland annat Art Director och ett par år inom finansbranschen där han varit på Handelsbanken och betallösningsbolaget Ecster.

I mötet med Johan diskuteras bland annat digitaliseringen och den teknologiska utvecklingen, hur det är att jobba på in- respektive utsidan, sociala mediers makt i ett snabbfotat digitalt samhälle och vikten av att rekrytera nyckelpersoner.

 

- Man måste knyta ett tightare samarbete mellan näringslivet och politiken för att komma till bukt med rekryteringsbasen

Johan Mångsén

Consid – ett prisvinnande bolag

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag nära 1000 anställda. Omsättningen för 2019 var 1 050 000 000 kronor.

Dagens industri gasellföretag 2020

Gasellföretag
9 år i rad

Veckans affärer Superföretag 2020

Superföretag
8 år i rad

Karriärföretagen 2021

Karriärföretag
6 år i rad

Sveriges bästa arbetsgivare Universum IT-bolag

Sveriges bästa
arbetsgivare

Läs mer om våra utmärkelser