Podcast med Linda Palmgren, Starcom

Hur dagens byråklimat ser ut och hur digitaliseringen påverkar branschen.

I det 23:e avsnittet av Digitala influencer-podden samtalar Consids vd, Peter Hellgren, med Linda Palmgren, vd på Starcom, bland annat om hur dagens byråklimat ser ut och hur digitaliseringen påverkar branschen.

Linda delar även med sig av erfarenheter och insikter kring digital kommunikation som människor älskar och ett par karriärtips.

Linda Palmgren började sin karriär inom mediabranschen på kommersiell radio.

Hon har därefter hunnit med att ta examen som marknadsekonom och axlat en rad roller inom media- och byråbranschen, bland annat som nordisk försäljningsdirektör för det som idag är Bauer Media samt vd för reklambyrå och senaste tre åren etablerat samt drivit ett influencernätverk.

Sedan november i fjol är hon vd på Starcom – Mediabyrån som ser att synergier mellan människor och teknik skapar upplevelser människor älskar och effekten varumärken behöver.

Hon sitter även med i styrelsen för Stadium och IAB – branschorganisationen för verksamma inom digital marknadsföring.

I mötet med Linda diskuteras bland annat hur dagens byråklimat ser ut, hur digitaliseringen påverkar branschen och vad det innebär att vara en kreativ byrå idag.

 

- Konsumenter är mer värderingsstyrda idag och det kommer därför bli viktigare för företag att vara transparenta framöver.

Linda Palmgren

Consid – ett prisvinnande bolag

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag och erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Bolaget grundades år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag nära 1000 anställda. Omsättningen för 2019 var strax över 1 miljard kronor.

Gasellföretag Dagens Industri

Gasellföretag
8 år i rad

Superföretag Veckans Affärer IT-konsultbolag

Superföretag
7 år i rad

Karriärföretag 2020

Karriärföretag
5 år i rad

Sveriges bästa arbetsgivare Universum IT-bolag

Sveriges bästa
arbetsgivare

Läs mer om våra utmärkelser