Podcast med Magnus Edvardsson, E-handelsexpert

Tips på hur man som bolag kan öka sina konverteringar och hur viktigt det är att bygga en helhet och ett varumärke.

Magnus Edvardsson är Consids e-handelsansvarige som i avsnitt 33 delar med sig av framtidsspaningar inom e-handel, tips på hur man som bolag kan öka sina konverteringar och hur viktigt det är att bygga en helhet och ett varumärke. Magnus delar även med sig av sina bästa tips för karriären och webbshoppen.

Magnus började sin karriär som systemutvecklare på Volvo redan 1988. Sedan dess har han hunnit med att axla många roller inom IT-branschen.

Han har bland annat startat upp Sigmas digitalbyrå Maverick, varit vd på Knowit för deras digitalbyrå i Göteborg och varit VD på Wipcore.

Sedan ett par månader tillbaka är Magnus e-handelsansvarig på Consid och hjälper kunder att hitta rätt i den digitala försäljningen.

I mötet med Magnus diskuteras bland annat e-handels historia, nutid och framtid. Hur kan man som bolag öka sina konverteringar? Hur kommer man igång med sin e-handel? Hur tar man sin befintliga e-handel till nästa nivå? Dessa frågor, och många fler, får du svar på i samtalet med Magnus! Trevlig lyssning!

Höjdpunkter:

01:00 Om magnus karriär och rollen som e-handelsansvarig.
05:45 Magnus första träff med e-handel.
08:50 Är e-handel en nödvändighet idag?
10:30 Framtiden inom e-handel.
15:50 Hur startar man en e-handel och vad ska man tänka på?
19:50 Hur skapar man en bra shoppingupplevelse?
25:30 Tekniska aspekter av e-handel.
28:20 Magnus tips till lyssnarna.

 

- För att få lojala kunder som kommer tillbaka är det jätteviktigt att bygga en helhet och ett varumärke, annars är man bara en prislista och råkar vara billigast.

Magnus Edvardsson