Podcast med Natalie Tideström Heidmark, United Screens

Vad handlar egentligen influencer marketing om? Hur ska man tänka som företag? Vilka influencers ska man samarbeta med?

Vad handlar egentligen influencer marketing om? Hur ska man tänka som företag? Vilka influencers ska man samarbeta med? Vilka sociala kanaler ska man satsa på?

Dessa frågor, med många fler, besvarar Natalie Tideström Heidmark, vd på influencernätverket United Screens i avsnitt 38 av Digitala influencer-podden.

Vem är Natalie Tideström Heidmark?

Natalie Tideström Heidmark har gått från rollen som säljare till att idag vara vd för influencernätverket United Screens. Hon började som säljare på tech- och mediabolaget Visual Art för att sedan bli Key Account Manager på Sydsvenskan.

Sedan 2014 har hon varit på United Screens, där hon bland annat drivit försäljningen från 0 till 125 miljoner i omsättning och varit bidragande i att bolaget utsetts till årets säljorganisation i mediabranschen.

Sedan i våras är hon vd på bolaget och sitter med som chairman i IAB:s task force för influencer marketing.

I mötet med Natalie diskuteras bland annat hur man som företag bör tänka kring influencer marketing, vart våra sociala plattformar är på väg och hur man ska tänka när det kommer till målgruppsbaserad digital kommunikation.

Vilka influencers ska just mitt företag jobba med? Vilka sociala plattformar ska just mitt företag satsa på?

Detta och mycket annat delar Natalie med sig av i avsnittet. Dessutom bjuds det på ett par värdefulla sälj- och karriärstips. Trevlig lyssning!

Höjdpunkter från avsnittet:

[00:40] – Välkommen till podden! Natalie får börja berätta om sin karriärsresa från att ha jobbat på sydsvenskan till att nu vara VD på United Screens.

[02:30] – Natalie om att bli utnämnd till årets säljorganisation i mediebranschen – här pratar hon om vikten i att vara nyfiken och lyhörd gentemot omvärlden och marknaden för att identifiera nya potentiella tjänster och produkter.

[03:30] – Hur ser en vanlig dag ut som VD på United Screens?

[06:00] – Natalie om vad det är som kittlar så mycket med Influencer marketing.

[07:45] – Vilka är United Screens? Natalie berättar mer om företaget och vad gör.

[09:30] – Vad är en digital influencer för Natalie och hur vet man vilka digitala influensers man vill samarbeta med?

[14:50] – Natalie pratar om lyckade influencer-kampanjer och hur man på ett annorlunda sätt kan bygga kampanjer för att få bästa möjliga spridning.

[17:00] – Hur ser framtidens kampanjer ut? Natalie framtidsspanar.

[18:20] – Vad är influencer marketing? Natalie definierar begreppet och förklarar hur processerna går till kring samarbeten.

[21:55] – Peter presenterar häpnadsväckande statistik kring influencer marketing.

[22:45] – Natalie om ny teknologi, AI och dataanalys.

[24:45] – Här pratar vi om live-video och vilken potential detta har. Vi pratar också om fler nya tjänster och medieformer inom branschen.

[27:20] – Hur ska man tänka som företag om man vill börja med influencer marketing? Natalie ger sina bästa tips!

[29:45] – Hur når man bäst ut i dagens digitala mediebrus?

[30:20] – Natalie presenterar United Screens Music och deras samarbeten med artister.

[33:30] – Natalie om sina förebilder, mentorer och omvända mentorskap.

[34:40] – Såhär kan ni göra för att lära känna Natalie och United Screens ännu bättre!

 

- Det vi gör idag gör vi inte imorgon. Fokus måste ligga på att befinna sig där målgruppen befinner sig.

Natalie Tideström Heidmark

Consid – ett prisvinnande bolag

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag nära 1000 anställda. Omsättningen för 2019 var 1 050 000 000 kronor.

Dagens industri gasellföretag 2020

Gasellföretag
9 år i rad

Veckans affärer Superföretag 2020

Superföretag
8 år i rad

Karriärföretagen 2021

Karriärföretag
6 år i rad

Sveriges bästa arbetsgivare Universum IT-bolag

Sveriges bästa
arbetsgivare

Läs mer om våra utmärkelser