Podcast med Peter Kjellberg, Dometic

Hur man bör jobba med sociala medier samt hur man skräddarsyr sin marknadsföring till olika marknader.

I 15:e avsnittet av Digitala influencer-podden samtalar Consids vd Peter Hellgren och Peter Kjellberg, marknadschef på Dometic, bland annat om hur man bör jobba tvärfunktionellt med IT för att hänga med i den digitala revolutionen, hur man bör jobba med sociala medier samt hur man skräddarsyr sin marknadsföring till olika marknader.

Peter Kjellberg är marknadschefen på Dometic – det globala och marknadsledande mobile living-företaget med uppdrag att göra det enklare att leva mobilt – som tidigare axlat rollen som marknadschef på bland annat Thule, NIBE, DaimlerChrysler och Ferrero.

Han har lång och bred erfarenhet av marknadsföring i globala och världsledande organisationer och djup insikt i hur olika marknader fungerar och hur man på bästa möjliga sätt kommunicerar med dem.

I mötet med Peter diskuteras bland annat hur organisationer måsta jobba tvärfunktionellt med IT i en organisations specifika funktioner för att hänga med i den digitala revolutionen, hur framtiden för mobile living ser ut, om the sharing economy kommer ta fart, hur man bör jobba med sociala medier och hur man skräddarsyr sin marknadsföring till olika marknader.

 

- Man måste i organisationer idag jobba tvärfunktionellt där IT blir en jättedrivande faktor.

Peter Kjellberg

Consid – ett prisvinnande bolag

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag nära 1000 anställda. Omsättningen för 2019 var 1 050 000 000 kronor.

Gasellföretag Dagens Industri

Gasellföretag
8 år i rad

Superföretag Veckans Affärer IT-konsultbolag

Superföretag
7 år i rad

Karriärföretag 2020

Karriärföretag
5 år i rad

Sveriges bästa arbetsgivare Universum IT-bolag

Sveriges bästa
arbetsgivare

Läs mer om våra utmärkelser