Fyra nomineringar för Consid i Svenska Designpriset

PRESSMEDDELANDE: 2020-09-14

Fyra nomineringar för Consid i Svenska Designpriset

Consid har inte mindre än fyra bidrag nominerade i årets upplaga av Svenska Designpriset. Det handlar bland annat om reklamfilmen Morakniv Classic och Wallenstams nya identitet.

– Det är en fantastisk känsla att ha hela fyra bidrag nominerade. Att det handlar om prestigevarumärken är extra roligt. Nu gäller det att vinna, säger Peter Hellgren vd Consid.

Svenska Designpriset är en årlig tävling i grafisk kommunikation och design. Sveriges bästa grafiska designers för print, webb samt mobil prisas under en ceremoni på Moderna Museet.

I år har Consid alltså fyra bidrag nominerade. Det handlar om kategorierna ”Reklam Print” för vädertjänsten Klart, ”Rörlig Bild Identitet” för en film som bageriutrustningstillverkaren Sveba Dahlen – Glimek beställt, en film för Morakniv Classic är nominerad i ”Rörlig Bild Reklam”. Filmen är framtagen tillsammans med Kojan film. Wallenstams visuella identitet ligger Paradigm, Consids varumärkesbyrå, bakom.

– Det här är fantastiskt roligt. Just det här projektet har varit väldigt lustfyllt och energigivande att jobba med. Då är det extra roligt att det får uppmärksamhet, säger Jeanette Arvidsson som är vd för Paradigm.

Nominerade:

  • Kategori Identitet Redesign: Grafisk identitet för Wallenstam.
  • Kategorin Reklam Print: “Hitta sommaren” annons för vädertjänsten Klart.
  • Kategorin Rörlig Bild Identitet: Film för Glimek – bageriutrustningstillverkaren Sveba Dahlens varumärke.
  • Kategorin Rörlig Bild Reklam: Morakniv Classic – tillsammans med Kojan Film.
Röstningsförfarandet pågår under hela vecka 38. Lämna din röst här!
http://Nathalie%20Besèr,%20kommunikationschef%20Consid

Nathalie Besèr

Kommunikationschef och Hållbarhetsansvarig

nathalie.beser@consid.se 073-056 70 30