2021-08-17

Google och Consid utbildar småföretagare

Google och Consid utbildar småföretagare

I veckan intar Google Jönköping för att ge småföretagare där en möjlighet att förbättra sina digitala kunskaper. Consid deltar i utbildningsinsatsen och kommer bland annat att ge kurser i hur man tar fram den perfekta appen för sitt företag.

-Det är så viktigt att vi hjälps åt och stöttar mindre företag. Pandemin har slagit hårt mot många företag och vi hoppas att den här utbildningsinsatsen kan vara en liten hjälp på vägen, säger Peter Hellgren, vd Consid.

Digitalakademin startades av Google år 2015. Fram tills idag har över 150 000 företag och privatpersoner utbildats i digitala kunskaper. I år är Sverigeturnén virtuell och erbjuder kostnadsfria livestreamade kurser i samtliga län. Målsättningen är att utbilda 21 000 företag i alla Sveriges 21 län under 2021. Nu har turen kommit till Jönköping och Consid deltar med kompetens.
Jimmy Mogrip
Jimmy Mogrip, Consid.

-Jag kommer att lära ut hur man kan använda datadrivna utvecklingsmetoder för att göra den perfekta appen. Jag kommer att ge konkreta exempel på hur man praktiskt kan använda data för att designa bättre applikationer och produkter. Jag tar upp hela kedjan, från datainsamling till analys och implementering, säger Jimmy Mogrip.

Jimmy Mogrip är beteendevetaren som blev Data Scientist. Under de senaste tio åren har han arbetat som konsult på Consid och hjälpt några av nordens största bolag med att bli mer datadrivna samtidigt som han aldrig någonsin glömmer bort människor och de beteenden som finns bakom siffrorna. Han har skrivit boken ”Uppkopplad, urkopplad, avkopplad: Så missbrukar vi skärmen och så kan vi koppla bort den”.

Martin Edenström anlitas ofta som expert i media när det handlar om marketing automation. Han är regionchef för Consid i Stockholm och kommer att hålla föreläsningen “Vinn slaget om kunderna – framtiden finns i automatiserad marknadsföring”.

 

Martin Edenström, regionchef på Consid i Stockholm och hjärnan bakom MKSE.com
Martin Edenström, regionchef på Consid i Stockholm.

-Marketing Automation innebär att man triggar marknads- och säljdrivande kommunikation med dynamiskt genererad data. Den som blir skicklig på att nyttja data vinner slaget om kunderna. Som företagare idag är det bra att ha en uppfattning om vad martech är och att kunna utnyttja det för att höras genom bruset, säger Martin Edenström.

På torsdag kl 13 livesänds kursen “Från prototyp till färdig produkt”, med Jimmy Mogrip.

https://digitillvaxt.se/livestream/jonkoping/fran-prototyp-till-fardig-produkt

På fredag kl 13 livesänds kursen “Vinn slaget om kunderna – framtiden finns i automatiserad marknadsföring”, med Martin Edenström.

https://digitillvaxt.se/livestream/jonkoping/vinn-slaget-om-kunderna-framtiden-finns-i-automatiserad-marknadsforing

Vill du veta mer?

Skicka ett meddelande så hör vi av oss.

0 / 255
Integritetspolicy

Ta del av fler nyheter