2023-01-30

Marknadsledande Elitfönster sjösätter ny webb

Sveriges ledande fönstertillverkare, Elitfönster, lanserar nu en ny webbplats. Målsättningen är att förbättra kundupplevelsen och att göra det lättare att köpa fönster.

Christian Åhs
Anna Maria Lingmerts

–Vår nya webb, Elitfönster 2.0, utgår helt från kundens upplevelse. Här kan fönsterspekulanten på ett enkelt och effektivt sätt hitta både information och inspiration om allt som har med fönster att göra, säger Emma Kikson, som är affärsutvecklare på Elitfönster.

Den 30 januari lanseras nya elitfonster.se, samt den nya webbplatsen för företagets servicekoncept ”Elitfönster På Plats”. På den nya webben kommer besökarna att kunna få reda på hur hela processen att sätta in ett nytt fönster er ut.

– I den förstudie som vi gjorde visade det sig att många upplever processen att köpa och montera nya fönster som komplicerad och svårt. Vi har också lagt in ett inspirationssegment som visar upp Elitfönsters produkter i olika hem och miljöer för att kunden lättare ska kunna hitta rätt, säger Emma Kikson.

Den nya webbplatsen har Elitfönster utvecklat tillsammans med it- och kommunikationsföretaget Consid.

– Med den nya hemsidan återtar Elitfönster ledartröjan vad gäller digitala lösningar och ger slutkonsumenterna de bästa förutsättningarna att göra ett välgrundat fönsterköp, säger Christian Åhs som är projektledare på Consid.

Elitfönsters digitala hjälpverktyg ”Bygg Ditt Fönster” och ”Energiräknaren” har även de tagits fram med hjälp av Consid. Här presenteras möjligheten att rita upp sina fönster – både för återförsäljare och slutkund – för att sedan kunna prissätta eller begära pris på den aktuella fönsteruppställningen.

Energiräknaren hjälper i sin tur till att beräkna besparingar i både energi och pengar som kan göras med hjälp av nya energieffektiva fönster.

– Dessa satsningar och investeringar gör att vi tillsammans med våra återförsäljare får vara den trygga stadiga handen för slutkonsumenten att hålla sig i under hela fönsterresans gång, säger Anna Maria Lingmerth, marknadschef på Elitfönster.

Elitfönster har nu flera plattformar och verktyg för att nå och serva sina kunder och slutkonsumenter med ett gränssnitt som både är modernt och anpassat för samtliga plattformar. Den nya arkitekturen har också bidragit till att fleridéer nu går att förverkliga.

– Genom att digitalisera vår affär och vårt erbjudande förenklar vi inte bara för våra kunder och slutkonsumenter. Vi ärövertygade om att detta också kommer hjälpa till att öka lönsamheten för Elitfönster, avslutar Anna Maria Lingmerth.


Elitfönsters nya kundwebb, mobil och laptop

Succé-lansering av Elitfönsters nya webb - leads ökade med 500%

Det anrika företaget Elitfönster fortsätter ligga i framkant och befäster sin position som marknadsledande när det kommer till både fönster och innovativt teknikanvändande. På bara några veckor har företagets nya webbplats resulterat i att antalet leads ökat med 500%. Ett kvitto på att nytänkande lönar sig. Vi möter några av personerna bakom succéprojektet för att prata mer om ambitionen, lanseringen och framtiden.
Läs mer om detta
Elitfönsters nya kundwebb, mobil och laptop

Elitfönsters kundwebb driver på lönsamheten – senaste tillskottet bland flera nya digitala plattformar

Sveriges ledande fönstertillverkare, Elitfönster, lanserar nu en ny webbplats. Målsättningen är att förbättra kundupplevelsen och att göra det lättare att köpa fönster.
Läs mer om detta

Vill du veta mer?

Skicka ett meddelande så hör vi av oss.

0 / 255
Integritetspolicy

Ta del av fler nyheter