Spara värdefull tid och skapa bättre kundupplevelser

med en AI-driven bot!

Att leta information och hitta svar på sina frågor är något som ofta tar mycket värdefull tid. Mängden information som skapas växer för varje dag och det blir svårare och svårare att veta exakt vart man hittar rätt svar. Låt vår AI-entusiast Roy berätta hur en AI-driven bot och en bra Modern Workplace-strategi kan frigöra tid och göra vardagen enklare för både dig och dina kunder!

Kanske är du ny på jobbet och behöver veta hur resebokning eller tidrapportering fungerar. Kanske undrar du vem som är kontorsansvarig eller vilken jämställdhetspolicy företaget har. Som kund kanske det är en fråga om retur, fraktkostnad, villkor eller produktinformation. Oavsett hittas svaren ofta i en FAQ, kundtjänstområde, personalhandbok, intranät eller likande. Men det kan ta rätt lång tid att hitta även om källan är väl organiserad. Det är heller inte säker att det svaret du fick sist du frågade fortfarande är aktuellt. 

En lösning på detta är en bot du kan konversera med antingen i skrift eller tal, precis som du hade gjort om du hade frågat en kollega. Tidigare erfarenheter av bottar har inte alltid varit de bästa, i många fall har dom svårt att förstå vad man menar, tar inte hänsyn till felstavningar eller synonymer och lär sig inte när något går rätt eller fel. Men det har förändrats och nu kan man med AI-driven naturlig språkförståelse och aktivt lärande ge en upplevelse som snabbt ger svar på den fråga du söker och blir smartare just mer den används. 

En bot kan lätt integreras i era befintliga Modern Workplace-verktyg och datakällor oavsett om det är Microsoft Teams, SharePoint, Skype, Slack eller direkt i ert befintliga intranät, webbplats eller e-handel. Självklart är man inte begränsad till att bara ställa frågor och få svar från sin bot, det är ett ramverk som man kan bygga in ytterligare funktionalitet i. Kanske vill man använda den som första kontakt vid kundtjänstärenden eller shoppingguide på sin e-handel, för att sedan lämna över chatten till en människa om det faller utanför ramarna som botten kan svara på, eller uppfyller kriterier för ett hett lead som kopplas vidare till en säljare. Eller varför inte ersätta krångliga formulär eller processer med ett mer naturligt konversationsflöde. 

Möjligheterna är många fler och fördelarna lika så, det sparar mycket tid som kan läggas på viktigare saker och kan ge en bättre kundupplevelse och konverteringsgrad om man låter sina kunder kommunicera med sin bot. En viktig sak att ta med sig är att det inte behöver vara ett stort och kostsamt projekt för att komma igång med AI och bottar, utan man börjar enkelt och tar det därifrån. Det är fortfarande många inte har hoppat på AI-tåget, så passa och ta chansen att komma ikapp eller köra förbi dina konkurrenter.

Consid – ett prisvinnande bolag

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag nära 1000 anställda. Omsättningen för 2019 var 1 050 000 000 kronor.

Gasellföretag Dagens Industri

Gasellföretag
8 år i rad

Superföretag Veckans Affärer IT-konsultbolag

Superföretag
7 år i rad

Karriärföretag 2020

Karriärföretag
5 år i rad

Sveriges bästa arbetsgivare Universum IT-bolag

Sveriges bästa
arbetsgivare

Läs mer om våra utmärkelser