2021-12-09

Trendspaning: martech med Martin Edenström

Martin Edenström, regionansvarig på Consid i Stockholm och Sveriges främste martech-expert, delar med sig av ny trendspaning. Den handlar om infrastrukturen för marknadsföring och e-handel. Han delar också med sig av handfasta tips!

Ett av de stora problemen är att företagen nästan drunknar i olika system som överlappar varandras funktionalitet, underutnyttjas eller kanske inte ens används. Idag finns det 10 000+ martech-tjänster. Frågan är hur du bringar ordning bland systemen för maximalt utnyttjande?

I ett nytt avsnitt av podden Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Martin Edenström om de senaste inom martech och hur man kommer förbi hindren.

Martech är ett samlingsbegrepp för 10 000-tals saas-tjänster som hjälper företag att digitaliseras. Efterfrågan drivs av behoven att förenkla och effektivisera digital kommunikation och försäljning. Utbudet drivs av en stark startup-kultur som vill hitta verkliga problem att lösa och oändligt med riskkapital.

Det finns ett stort värde i att systematiskt gå igenom vilka martech-verktyg ditt företag använder och se till att de används och används på rätt sätt. Säga upp dubletter och kanske hitta bättre martech-verktyg.

Som alltid när det gäller teknik bör man börja med den egna personalen och se till att de hänger med i utvecklingen.

Det är några av huvudpunkterna i trendspaningen. Lyssna gärna här!

Vill du veta mer?

Skicka ett meddelande så hör vi av oss.

0 / 255
Integritetspolicy

Ta del av fler nyheter