Varför eyetracking?

Vet du om dina kunder verkligen läser det du vill förmedla på din webbsida eller i din app? Tycker du att köpknappen på din webbshop borde sitta lite mer till höger och lite längre ned? Få bättre förståelse av detta, och mycket mer, med hjälp av Eyetracking!

Med hjälp av Eyetracking kan vi på Consid ta reda på just detta. Genom Eyetracking identifierar vi snabbt eventuella problem och visar på hur du kan göra din kommunikation mer relevant och iögonfallande, samt se till att den ligger på rätt plats. Läs mer om fördelarna med Eyetracking här.

Dessutom kan Eyetracking med fördel användas redan i tidiga faser för att utvärdera designförslag och prototyper, vilket gör att man har möjlighet att justera dåliga lösningar innan de blir för dyra att fixa. Här listar vi fyra starka anledningar varför man bör använda Eyetracking.

Fyra anledningar till varför man bör använda Eyetracking

Bättre kundlojalitet genom ökad användarvänlighet.
Förbättrad effektivitet genom att flödena i mjukvaran blir mer anpassade för slutanvändarens ändamål.
Höjd kvalitet genom att testa mjukvaran tidigare i utvecklingsprocessen.
Dessa tre faktorer leder i sin tur till ökad försäljning eftersom mer lojala kunder, i kombination med en effektivare mjukvara av hög kvalitet, är en mycket bra kombination.
Kontakta oss nedan för att erhålla en kostnadsfri Eyetracking-analys av er sajt.

http://Hedvig%20Hägglöf%20Consid%20Copywriter

Hedvig Hägglöf

Copywriter

hedvig.hagglof@consid.se 070-399 94 76‬

Consid – ett prisvinnande bolag

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag nära 1000 anställda. Omsättningen för 2019 var 1 050 000 000 kronor.

Dagens industri gasellföretag 2020

Gasellföretag
9 år i rad

Veckans affärer Superföretag 2020

Superföretag
8 år i rad

Karriärföretagen 2021

Karriärföretag
6 år i rad

Sveriges bästa arbetsgivare Universum IT-bolag

Sveriges bästa
arbetsgivare

Läs mer om våra utmärkelser