Podcast med Linda Palmgren, Starcom

Hur dagens byråklimat ser ut och hur digitaliseringen påverkar branschen.

I det 23:e avsnittet av Digitala influencer-podden samtalar Consids vd, Peter Hellgren, med Linda Palmgren, vd på Starcom, bland annat om hur dagens byråklimat ser ut och hur digitaliseringen påverkar branschen.

Linda delar även med sig av erfarenheter och insikter kring digital kommunikation som människor älskar och ett par karriärtips.

Linda Palmgren började sin karriär inom mediabranschen på kommersiell radio.

Hon har därefter hunnit med att ta examen som marknadsekonom och axlat en rad roller inom media- och byråbranschen, bland annat som nordisk försäljningsdirektör för det som idag är Bauer Media samt vd för reklambyrå och senaste tre åren etablerat samt drivit ett influencernätverk.

Sedan november i fjol är hon vd på Starcom – Mediabyrån som ser att synergier mellan människor och teknik skapar upplevelser människor älskar och effekten varumärken behöver.

Hon sitter även med i styrelsen för Stadium och IAB – branschorganisationen för verksamma inom digital marknadsföring.

I mötet med Linda diskuteras bland annat hur dagens byråklimat ser ut, hur digitaliseringen påverkar branschen och vad det innebär att vara en kreativ byrå idag.

- Konsumenter är mer värderingsstyrda idag och det kommer därför bli viktigare för företag att vara transparenta framöver.

Linda Palmgren

Ta del av fler poddavsnitt

Ulrika Lindstrand, Sveriges Ingenjörer
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Kompetensbristen – sanning eller myt? – Ulrika Lindstrand, Sveriges Ingenjörer

Digitala Influencer-podden med Ulrika Lindstrand, ordförande för Sveriges Ingenjörer, om vår tids stora ödesfråga: kompetensförsörjningen.

Kristine Ulander, DIGG
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Delad data – dubbel glädje – Kristine Ulander, DIGG

Digitala Influencer-podden med Kristine Ulander, strateg på DIGG, om kopplingen mellan datadelning och tillväxt.

Tim Bjelkstam, vd och grundare, TipTapp, Digitala Influencer-podden
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Från app till tipp – Tim Bjelkstam, Tiptapp

Digitala Influencer-podden med Tiptapps vd och grundare Tim Bjelkstam, om tjänsten som tog både lagstiftare och politiker på sängen.

Pär Wallin, chef IoT och proptech, Heimstaden, i Digitala Influencer-podden
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Ett hem i molnet – Pär Wallin, Heimstaden

Digitala Influencer-podden med Pär Wallin, chef för IoT och proptech på Heimstaden, om smarta hem och digitala hyregäster.

UTVECKLA, avsnitt 35, Devsecops
2 min lästid
podd:
UTVECKLA

DevSecOps med Joakim Bajoul Kakaei, Snyk

Podd, UTVECKLA, om DevSecOps med Joakim Bajoul Kakaei, senior software engineer på Snyk.

Per Strömberg, vd ICA Gruppen, Digitala Influencerpodden
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Robotmat – Per Strömberg, vd ICA Gruppen

Digitala Influencer-podden med Per Strömberg om robotplock på lagret och drönarsläpp i skärgården.

Erik Bennerhult, vd Naktergal, DIP
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Får trögrörlig bransch att flyga – Erik Bennerhult, vd Näktergal

Digitala Influencer-podden med Näktergals vd Erik Bennerhult, om hur ny teknik kan göra bolån mer demokratiska.

Henrik Nilsson, Inrego, Digitala Influencer-podden
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Från linjärt till cirkulärt – Henrik Nilsson, grundare Inrego

Digitala Influencer-podden med Inregos grundare Henrik Nilsson, , om återbruk istället för återvinning och avfall som resurs.

Ladda fler

Har du förslag på en digital influencer till podden?

Tipsa oss gärna i formuläret!