Podcast med Natalie Tideström Heidmark, United Screens

Vad handlar egentligen influencer marketing om? Hur ska man tänka som företag? Vilka influencers ska man samarbeta med?

Vad handlar egentligen influencer marketing om? Hur ska man tänka som företag? Vilka influencers ska man samarbeta med? Vilka sociala kanaler ska man satsa på?

Dessa frågor, med många fler, besvarar Natalie Tideström Heidmark, vd på influencernätverket United Screens i avsnitt 38 av Digitala influencer-podden.

Vem är Natalie Tideström Heidmark?

Natalie Tideström Heidmark har gått från rollen som säljare till att idag vara vd för influencernätverket United Screens. Hon började som säljare på tech- och mediabolaget Visual Art för att sedan bli Key Account Manager på Sydsvenskan.

Sedan 2014 har hon varit på United Screens, där hon bland annat drivit försäljningen från 0 till 125 miljoner i omsättning och varit bidragande i att bolaget utsetts till årets säljorganisation i mediabranschen.

Sedan i våras är hon vd på bolaget och sitter med som chairman i IAB:s task force för influencer marketing.

I mötet med Natalie diskuteras bland annat hur man som företag bör tänka kring influencer marketing, vart våra sociala plattformar är på väg och hur man ska tänka när det kommer till målgruppsbaserad digital kommunikation.

Vilka influencers ska just mitt företag jobba med? Vilka sociala plattformar ska just mitt företag satsa på?

Detta och mycket annat delar Natalie med sig av i avsnittet. Dessutom bjuds det på ett par värdefulla sälj- och karriärstips. Trevlig lyssning!

Höjdpunkter från avsnittet:

[00:40] – Välkommen till podden! Natalie får börja berätta om sin karriärsresa från att ha jobbat på sydsvenskan till att nu vara VD på United Screens.

[02:30] – Natalie om att bli utnämnd till årets säljorganisation i mediebranschen – här pratar hon om vikten i att vara nyfiken och lyhörd gentemot omvärlden och marknaden för att identifiera nya potentiella tjänster och produkter.

[03:30] – Hur ser en vanlig dag ut som VD på United Screens?

[06:00] – Natalie om vad det är som kittlar så mycket med Influencer marketing.

[07:45] – Vilka är United Screens? Natalie berättar mer om företaget och vad gör.

[09:30] – Vad är en digital influencer för Natalie och hur vet man vilka digitala influensers man vill samarbeta med?

[14:50] – Natalie pratar om lyckade influencer-kampanjer och hur man på ett annorlunda sätt kan bygga kampanjer för att få bästa möjliga spridning.

[17:00] – Hur ser framtidens kampanjer ut? Natalie framtidsspanar.

[18:20] – Vad är influencer marketing? Natalie definierar begreppet och förklarar hur processerna går till kring samarbeten.

[21:55] – Peter presenterar häpnadsväckande statistik kring influencer marketing.

[22:45] – Natalie om ny teknologi, AI och dataanalys.

[24:45] – Här pratar vi om live-video och vilken potential detta har. Vi pratar också om fler nya tjänster och medieformer inom branschen.

[27:20] – Hur ska man tänka som företag om man vill börja med influencer marketing? Natalie ger sina bästa tips!

[29:45] – Hur når man bäst ut i dagens digitala mediebrus?

[30:20] – Natalie presenterar United Screens Music och deras samarbeten med artister.

[33:30] – Natalie om sina förebilder, mentorer och omvända mentorskap.

[34:40] – Såhär kan ni göra för att lära känna Natalie och United Screens ännu bättre!

- Det vi gör idag gör vi inte imorgon. Fokus måste ligga på att befinna sig där målgruppen befinner sig.

Natalie Tideström Heidmark

Ta del av fler poddavsnitt

Kristine Ulander, DIGG
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Delad data – dubbel glädje – Kristine Ulander, DIGG

Digitala Influencer-podden med Kristine Ulander, strateg på DIGG, om kopplingen mellan datadelning och tillväxt.

Tim Bjelkstam, vd och grundare, TipTapp, Digitala Influencer-podden
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Från app till tipp – Tim Bjelkstam, Tiptapp

Digitala Influencer-podden med Tiptapps vd och grundare Tim Bjelkstam, om tjänsten som tog både lagstiftare och politiker på sängen.

Pär Wallin, chef IoT och proptech, Heimstaden, i Digitala Influencer-podden
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Ett hem i molnet – Pär Wallin, Heimstaden

Digitala Influencer-podden med Pär Wallin, chef för IoT och proptech på Heimstaden, om smarta hem och digitala hyregäster.

UTVECKLA, avsnitt 35, Devsecops
2 min lästid
podd:
UTVECKLA

DevSecOps med Joakim Bajoul Kakaei, Snyk

Podd, UTVECKLA, om DevSecOps med Joakim Bajoul Kakaei, senior software engineer på Snyk.

Per Strömberg, vd ICA Gruppen, Digitala Influencerpodden
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Robotmat – Per Strömberg, vd ICA Gruppen

Digitala Influencer-podden med Per Strömberg om robotplock på lagret och drönarsläpp i skärgården.

Erik Bennerhult, vd Naktergal, DIP
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Får trögrörlig bransch att flyga – Erik Bennerhult, vd Näktergal

Digitala Influencer-podden med Näktergals vd Erik Bennerhult, om hur ny teknik kan göra bolån mer demokratiska.

Henrik Nilsson, Inrego, Digitala Influencer-podden
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Från linjärt till cirkulärt – Henrik Nilsson, grundare Inrego

Digitala Influencer-podden med Inregos grundare Henrik Nilsson, , om återbruk istället för återvinning och avfall som resurs.

Mios vd Björn Lindblad i Digitala Influencer-podden
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Digital ommöblering – Björn Lindblad, vd Mio

Digitala Influencer-podden med Mios vd Björn Lindblad, om att möblera om digitalt i en otymplig bransch.

Ladda fler

Har du förslag på en digital influencer till podden?

Tipsa oss gärna i formuläret!