Podcast med Peter Fellman, Dagens industri

Mediehusens framtid i en alltmer digital värld, integritet kontra teknisk utveckling och hur svenska företag måste satsa på en meningsfull affärsmodell för att lyckas.

I 17:e avsnittet av Digitala influencer-podden samtalar Consids vd Peter Hellgren och Peter Fellman, chefredaktör på Dagens industri, bland annat om mediehusens framtid i en alltmer digital värld, integritet kontra teknisk utveckling, hur svenska företag måste satsa på en meningsfull affärsmodell för att lyckas och mycket annat.

Peter Fellman är Dagens industris chefredaktör som sedan augusti i fjol axlat rollen – för andra gången. Han var under en sexårsperiod chefredaktör för tidningen innan han 2015 tog en paus, flyttade till andra sidan Atlanten och blev USA-korrespondent, innan det var dags att återgå till rollen som chefredaktör.

Han har en gedigen bakgrund med hela 20 år på tidningen, där han hunnit med att vara så väl reporter och nyhetschef som editions- och redaktionschef.

I mötet med Peter diskuteras bland annat hur framtiden för mediehusen i Sverige, och världen, ser ut, hur det digitala klimatet påverkat tidningens riktning, hur svenska bolag måste hitta ett meningsfullt syfte för att bli framgångsrika och hur en politik karaktäriserad av avreglering kan vara rätt väg att gå för Sverige.

- Du måste agera väldigt agilt och vara väldigt förändringsbenägen idag om du ska hänga med utan att gå bort dig

Peter Fellman

Ta del av fler poddavsnitt

Kristine Ulander, DIGG
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Delad data – dubbel glädje – Kristine Ulander, DIGG

Digitala Influencer-podden med Kristine Ulander, strateg på DIGG, om kopplingen mellan datadelning och tillväxt.

Tim Bjelkstam, vd och grundare, TipTapp, Digitala Influencer-podden
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Från app till tipp – Tim Bjelkstam, Tiptapp

Digitala Influencer-podden med Tiptapps vd och grundare Tim Bjelkstam, om tjänsten som tog både lagstiftare och politiker på sängen.

Pär Wallin, chef IoT och proptech, Heimstaden, i Digitala Influencer-podden
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Ett hem i molnet – Pär Wallin, Heimstaden

Digitala Influencer-podden med Pär Wallin, chef för IoT och proptech på Heimstaden, om smarta hem och digitala hyregäster.

UTVECKLA, avsnitt 35, Devsecops
2 min lästid
podd:
UTVECKLA

DevSecOps med Joakim Bajoul Kakaei, Snyk

Podd, UTVECKLA, om DevSecOps med Joakim Bajoul Kakaei, senior software engineer på Snyk.

Per Strömberg, vd ICA Gruppen, Digitala Influencerpodden
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Robotmat – Per Strömberg, vd ICA Gruppen

Digitala Influencer-podden med Per Strömberg om robotplock på lagret och drönarsläpp i skärgården.

Erik Bennerhult, vd Naktergal, DIP
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Får trögrörlig bransch att flyga – Erik Bennerhult, vd Näktergal

Digitala Influencer-podden med Näktergals vd Erik Bennerhult, om hur ny teknik kan göra bolån mer demokratiska.

Henrik Nilsson, Inrego, Digitala Influencer-podden
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Från linjärt till cirkulärt – Henrik Nilsson, grundare Inrego

Digitala Influencer-podden med Inregos grundare Henrik Nilsson, , om återbruk istället för återvinning och avfall som resurs.

Mios vd Björn Lindblad i Digitala Influencer-podden
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Digital ommöblering – Björn Lindblad, vd Mio

Digitala Influencer-podden med Mios vd Björn Lindblad, om att möblera om digitalt i en otymplig bransch.

Ladda fler

Har du förslag på en digital influencer till podden?

Tipsa oss gärna i formuläret!