Podcast med Peter Fellman, Dagens industri

Mediehusens framtid i en alltmer digital värld, integritet kontra teknisk utveckling och hur svenska företag måste satsa på en meningsfull affärsmodell för att lyckas.

I 17:e avsnittet av Digitala influencer-podden samtalar Consids vd Peter Hellgren och Peter Fellman, chefredaktör på Dagens industri, bland annat om mediehusens framtid i en alltmer digital värld, integritet kontra teknisk utveckling, hur svenska företag måste satsa på en meningsfull affärsmodell för att lyckas och mycket annat.

Peter Fellman är Dagens industris chefredaktör som sedan augusti i fjol axlat rollen – för andra gången. Han var under en sexårsperiod chefredaktör för tidningen innan han 2015 tog en paus, flyttade till andra sidan Atlanten och blev USA-korrespondent, innan det var dags att återgå till rollen som chefredaktör.

Han har en gedigen bakgrund med hela 20 år på tidningen, där han hunnit med att vara så väl reporter och nyhetschef som editions- och redaktionschef.

I mötet med Peter diskuteras bland annat hur framtiden för mediehusen i Sverige, och världen, ser ut, hur det digitala klimatet påverkat tidningens riktning, hur svenska bolag måste hitta ett meningsfullt syfte för att bli framgångsrika och hur en politik karaktäriserad av avreglering kan vara rätt väg att gå för Sverige.

- Du måste agera väldigt agilt och vara väldigt förändringsbenägen idag om du ska hänga med utan att gå bort dig

Peter Fellman

Har du förslag på en digital influencer till podden?

Tipsa oss gärna i formuläret!