Podcast med Thommy Sundström, Sitecore

Framtidens CMS-lösningar, hur man ökar sina konverteringar och vikten av rätt typ av marknadsföring.

I det 26:e avsnittet av Digitala influencer-podden samtalar Peter Hellgren, vd på Consid, med Thommy Sundström, Senior Sales Executive på Sitecore, bland annat om framtidens CMS-lösningar, hur man ökar sina konverteringar, vikten av rätt typ av marknadsföring och hur man som e-handlare bör tänka kring sin närvaro online.

Thommy Sundström är sedan maj i fjol Senior Sales Executive på Sitecore, men har dessförinnan axlat roller så som Purchasing Manager, Account Manager, Senior AccountExecutive och Partner Director Nordics på bolag så som Salesforce och HP.

Utöver rollen på Sitecore – ett av de mest använda CMS:en (Content Management System) – är han även en frekvent besökare i padelhallen, skidbacken och till havs med segelbåten.

I mötet med Thommy diskuteras bland annat hur man som bolag ska tänka kring CMS, PIM och DAM, hur framtidens sådana lösningar kan komma att se ut och vad Sitecore har att erbjuda inom respektive områden.

Han delar även med sig av framtidsspaningar vad gäller e-handel, tips på hur man kan maximera sina konverteringar, exempel på lyckade digitala marknadsföringskampanjer och mycket mer. Trevlig lyssning!

- Engelska eller svenska på en e-handel i Sverige gör knappt någon skillnad. I Frankrike tappar man däremot 30-35% i konvertering om man kör på engelske. Man måste titta på data för att förstå sådana skillnader och kunna fatta beslut.

Thommy Sundström

Ta del av fler poddavsnitt

Kristine Ulander, DIGG
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Delad data – dubbel glädje – Kristine Ulander, DIGG

Digitala Influencer-podden med Kristine Ulander, strateg på DIGG, om kopplingen mellan datadelning och tillväxt.

Tim Bjelkstam, vd och grundare, TipTapp, Digitala Influencer-podden
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Från app till tipp – Tim Bjelkstam, Tiptapp

Digitala Influencer-podden med Tiptapps vd och grundare Tim Bjelkstam, om tjänsten som tog både lagstiftare och politiker på sängen.

Pär Wallin, chef IoT och proptech, Heimstaden, i Digitala Influencer-podden
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Ett hem i molnet – Pär Wallin, Heimstaden

Digitala Influencer-podden med Pär Wallin, chef för IoT och proptech på Heimstaden, om smarta hem och digitala hyregäster.

UTVECKLA, avsnitt 35, Devsecops
2 min lästid
podd:
UTVECKLA

DevSecOps med Joakim Bajoul Kakaei, Snyk

Podd, UTVECKLA, om DevSecOps med Joakim Bajoul Kakaei, senior software engineer på Snyk.

Per Strömberg, vd ICA Gruppen, Digitala Influencerpodden
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Robotmat – Per Strömberg, vd ICA Gruppen

Digitala Influencer-podden med Per Strömberg om robotplock på lagret och drönarsläpp i skärgården.

Erik Bennerhult, vd Naktergal, DIP
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Får trögrörlig bransch att flyga – Erik Bennerhult, vd Näktergal

Digitala Influencer-podden med Näktergals vd Erik Bennerhult, om hur ny teknik kan göra bolån mer demokratiska.

Henrik Nilsson, Inrego, Digitala Influencer-podden
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Från linjärt till cirkulärt – Henrik Nilsson, grundare Inrego

Digitala Influencer-podden med Inregos grundare Henrik Nilsson, , om återbruk istället för återvinning och avfall som resurs.

Mios vd Björn Lindblad i Digitala Influencer-podden
6 min lästid
podd:
Digitala influencer-podden

Digital ommöblering – Björn Lindblad, vd Mio

Digitala Influencer-podden med Mios vd Björn Lindblad, om att möblera om digitalt i en otymplig bransch.

Ladda fler

Har du förslag på en digital influencer till podden?

Tipsa oss gärna i formuläret!