Podcast med Konstantin Irina, Arbetsförmedlingen

”Vi vet vilka yrken som fungerar idag och inte”

Podcast med Konstantin Irina, marknadschef på Arbetsförmedlingen om framtidens yrken, hur marknadsföring på en myndighet fungerar och  hur man flyttar fysiska möten till digitala självservice-tjänster.

http://Peter%20Hellgren%20Consid%20VD

Peter Hellgren

CEO Consid AB

peter.hellgren@consid.se +4673-350 88 70

Konstantin Irina om framtidens yrken, marknadsföring och digitala självservice-tjänster.

Konstantin Irina, marknadschef på Arbetsförmedlingen, gästar idag podden! Konstantin har i huvuduppdrag att flytta fysiska kundmöten till Arbetsförmedlingens digitala tjänster som erbjuder självservice inom rekryterings- och karriärsprocesser. Då Arbetsförmedlingen.se har hela 10 miljoner besök i månaden så är detta minst sagt ett utmanande och spännande projekt. Låt dig inspireras av Konstantins professionella insikter kring digital transformation och digital marknadsföring. Trevlig lyssning!

Vem är Konstantin Irina?

Konstantin är en Intraprenör inom digital marknadsföring, kommunikation & varumärkesbyggande med ledarerfarenhet från Philips (hemelektronik retail), Electrolux (vitvavor retail), SCA / Essity (hygienprodukter), ICA (detaljhandel), en Vodafone-start up inom telekommunikation och offentliga sektorn (myndigheter, kommuner). Mest inom B2C men även B2B.

Hans tre huvudsakliga som marknadschef och digitalchef är att:

– Rekrytera nya eller utveckla befintliga marknads- & kommunikations TEAMS med färdigheter inom datadriven marknadsföring, konceptutveckling, mediaköp, digital marknadsföring, e-commerce, tjänstedesign, content marketing, performance marketing, social media, crm, marketing automation, seo, sem, konverteringsoptimering, pr, mätning & analys, internkommunikation och varumärkesarbete.

– Fokusera på TILLVÄXT, om det nu är försäljning med hjälp av digital marknadsföring, kundlojalitet med hjälp av crm, varumärket med hjälp av content marketing & pr, eller kundupplevelsen med bättre servicedesign.

– Omfamna digital FÖRÄNDRING genom att göra marknadsanalyser och digitala kundresor, ta fram digitala marknadsföringsstrategier och kommunikationsstrategier samt inspirera ledare och kollegor.

Höjdpunkter från avsnittet:

I dagens avsnitt kommer vi att prata om bland annat hur man implementerar digital marknadsföring på en myndighet, hur man flyttar sina kunder från fysiska till digitala processer och hur man ska tänka kring sina karriärval i framtiden.

Nedan följer avsnittets höjdpunkter i tidsstämplar:

[01:25] – Konstantin är marknadschef på Arbetsförmedlingen och berättar här hur det är att arbeta digitalt på distans.

[02:35] – Vad är egentligen Arbetsförmedlingens huvuduppdrag?

[04:20] – Konstantin berättar om sin roll som marknadschef på Arbetsförmedlingen.

[05:45] – Hur arbetar Arbetsförmedlingen med marknadsföring?

[08:45] – Hur anmäler man sig till arbetsförmedlingen?

[12:25] – Vilka är de största skillnaderna mellan digital och traditionell marknadsföring?

[16:15] – Är det svårt för juridiken att hänga med i den digitala utvecklingen?

[17:30] – Hur bär man sig åt för att bemöta alla olika typer av målgrupper som vill ha hjälp från Arbetsförmedlingen?

[19:35] – Hur har den digitala utvecklingen påverkats av Covid-19?

[23:20] – Hur arbetar man med digital marknadsföring på en myndighet som arbetar med människor?

[28:10] – Vad besitter Konstantin för erfarenheter som han tagit med sig in till Arbetsförmedlingen?

[29:40] – Hur etablerar man en helt ny roll på ett företag?

[30:55] – Hur digitaliserar man marknad, kommunikation och sälj i symbios?

[32:20] – Vilket digitalt verktyg har gjort störst nytta för Arbetsförmedlingen?

[33:40] – Hur bär man sig åt för att nyttja Arbetsförmedlingens tjänster på bästa möjliga sätt?

[35:30] – Konstantin ger sina bästa råd till studenter och framtida yrkesverksamma

[37:20] – Hur blir man riktigt bra på digital marknadsföring?

[40:45] – Fem snabba favoritfrågor!

[43:35] – Konstantin delar med sig av sina hetaste digitaliseringstips

[46:45] – Så här går du tillväga om du veta mer om Arbetsförmedlingen och Konstantin Irina.

"Vi vet vilka yrken som fungerar idag och inte"

- Konstantin Irina, marknadschef på Arbetsförmedlingen

Nyfiken på fler avsnitt?

Har du förslag på en digital influencer till podden?

Tipsa oss gärna i formuläret!

    Senaste nytt på Consid