Akademibokhandeln, Bokus & Bokus Play

Consid Communication hjälpte till att skapa ett filmkoncept för rekrytering och employer branding som skulle fungera för alla tre varumärken – Akademibokhandeln, Bokus och Bokus Play. Läs mer här!

Utmaningen

Inom Bokhandelsgruppen finns de välkända varumärkena Akademibokhandeln, Bokus och Bokus Play. Tre företag som har olika verksamheter, men ändå ett gemensamt behov av att attrahera de mest kompetenta och engagerade medarbetarna. Utmaningen var att skapa ett filmkoncept för rekrytering och employer branding som skulle fungera för alla tre varumärken.

Lösningen

Inom Bokhandelsgruppen jobbar allt från butikspersonal till webbdesigners, och vad är deras gemensamma drivkraft? Vad är det roligaste med jobbet här? I vår kreativa lösning för employer brandingfilmer gick vi utanför arbetsplatsen och visade alla de människor som du kan skapa värde för som medarbetare inom Bokhandelsgruppen. Det är när du väckt kundens inspiration som du lyckats. Det är då du gjort ditt jobb.

Uppdraget vann Publishingpriset 2020 i kategorin Varumärkesfilmer.

Vill du veta mer?

Lämna dina uppgifter så hör vi av oss.

    Ta del av fler referenser

    Platsvarumärket NKPG City - Storformat vepa
    2 min lästid
    Referens

    Ny varumärkesplattform för NKPG City

    Consid har tagit fram en ny varumärkesplattform för NKPG City. Ett platsvarumärke som hyllar Norrköpings historia & tar sikte på framtiden.

    Kategorier: Communication, Grafisk form, Grafisk produktion, Kampanj, Kommunikationskoncept, Varumärke
    Ett äldre par som promenerar in i en skogsdunge på en stig
    3 min lästid
    Referens

    Malmberg – nytt kommunikationskoncept

    Vi hjälpte Malmberg att ta fram ett nytt kommunikationskoncept, för att ge bolaget en tydlig riktning. Läs mer om hur vi gick tillväga nedan.

    Kategorier: Communication, Grafisk form, Kommunikationskoncept, Varumärke, Visuell identitet
    Odiwell case Paradigm
    2 min lästid
    Referens

    Odinwell

    Odinwell har utvecklat en unik och patenterad optisk teknologi för utveckling av smarta sårvårdsförband. Considägda Paradigm fick möjligheten att utveckla varumärket och förbereda inför sommarens börsnotering.

    Kategorier: Communication, Kommunikationskoncept, Varumärke, Visuell identitet
    Infobric visitkort på runt stenbord.
    4 min lästid
    Referens

    Infobric blev med ny varumärkesplattform

    Infobric hade vuxit mycket och snabbt och var därför i behov av en helt ny varumärkesplattform. Vi tog oss an uppdraget att hjälpa dem!

    Kategorier: Communication, Varumärke, Visuell identitet
    Ladda fler