Brunngård: Shoe Shame

Smält glass och skor, Brunngårds kampanj Shoe Shame framtagen av Consid Communication
Brunngårds nya varumärke Shoe Shame med produkter som är speciellt framtagna för att hålla sneakers som nya skulle lanseras. Läs om hur vi gick tillväga för att nå Shoe Shames unga målgrupp på ett kostnadseffektivt sätt med en kommunikation som skulle kännas modern, relevant och trovärdig.

Bakgrund

9 av 10 svenskar tycker att skor är viktigt, men de allra flesta är dåliga på att ta hand om dem. Eller rättare sagt, de har för lite kunskap om hur de ska hålla sina skor rena. Speciellt inte sina sneakers. Här kommer det helt nya varumärket Shoe Shame från Brunngård in i bilden, med produkter som är speciellt framtagna för att hålla dina sneakers som nya.

Utmaningen

Hur kan vi nå Shoe Shames unga målgrupp på ett kostnadseffektivt sätt med en kommunikation som känns modern, relevant och trovärdig? Grafiska riktlinjer fanns sedan tidigare.

Lösningen

Shoe Shame lanseras våren 2018 tillsammans med utvalda influencers, filmer, webbplats, annonsering och löpande content i sociala medier. Filmerna bygger på känslan av hur en skön sommardag snabbt kan förvandlas till katastrof – när glassen spills eller den smutsiga regnpölen förstör dina sneakers. I konceptet ingår även butiksdisplay för att driva försäljning i Brunngårds stora återförsäljarnätverk.

Person med glassar i händerna, Brunngårds kampanj Shoe Shame framtagen av Consid Communication
Vita skor med gula skosnören, Brunngårds kampanj Shoe Shame framtagen av Consid CommunicationSmält glass och skor, Brunngårds kampanj Shoe Shame framtagen av Consid CommunicationPerson med glassar i händerna, Brunngårds kampanj Shoe Shame framtagen av Consid Communication
1 / 3

Vill du veta mer?

Lämna dina uppgifter så hör vi av oss.

Integritetspolicy

Ta del av fler referenser

Hand som svingar en golfklubba med deWiz band runt handledet för att analyserar golfsvingen.

deWiz | 5 min lästid

AI-golfapp: "deWiz – Från uppstart till marknaden"

AI-golfapp: "deWiz – Från uppstart till marknaden"
Mockup av SKF:s hemsida i laptop, datorskärm, iPad och telefon.

SKF | 5 min lästid

SKF – En global relansering av SKF:s affärsområde för smörjsystem

SKF – En global relansering av SKF:s affärsområde för smörjsystem
Laddkoncernen Mer lanserar enhetlig webb över flera marknader

Mer | 4 min lästid

Laddkoncernen Mer lanserar enhetlig webb över flera marknader

Laddkoncernen Mer lanserar enhetlig webb över flera marknader
Hela Sverige ska leva - ny landsbyggande webbplats.

Hela Sverige ska leva | 1 min lästid

Ny landsbyggande webbplats hos Hela Sverige ska leva

Ny landsbyggande webbplats hos Hela Sverige ska leva