Brunngård: Shoe Shame

Brunngårds nya varumärke Shoe Shame med produkter som är speciellt framtagna för att hålla sneakers som nya skulle lanseras. Läs om hur vi gick tillväga för att nå Shoe Shames unga målgrupp på ett kostnadseffektivt sätt med en kommunikation som skulle kännas modern, relevant och trovärdig.

Bakgrund

9 av 10 svenskar tycker att skor är viktigt, men de allra flesta är dåliga på att ta hand om dem. Eller rättare sagt, de har för lite kunskap om hur de ska hålla sina skor rena. Speciellt inte sina sneakers. Här kommer det helt nya varumärket Shoe Shame från Brunngård in i bilden, med produkter som är speciellt framtagna för att hålla dina sneakers som nya.

Utmaningen

Hur kan vi nå Shoe Shames unga målgrupp på ett kostnadseffektivt sätt med en kommunikation som känns modern, relevant och trovärdig? Grafiska riktlinjer fanns sedan tidigare.

Lösningen

Shoe Shame lanseras våren 2018 tillsammans med utvalda influencers, filmer, webbplats, annonsering och löpande content i sociala medier. Filmerna bygger på känslan av hur en skön sommardag snabbt kan förvandlas till katastrof – när glassen spills eller den smutsiga regnpölen förstör dina sneakers. I konceptet ingår även butiksdisplay för att driva försäljning i Brunngårds stora återförsäljarnätverk.

Vill du veta mer?

Lämna dina uppgifter så hör vi av oss.

    Ta del av fler referenser

    SBAB intranät
    7 min lästid
    Referens

    SBAB:s medarbetarkultur flyger med nytt intranät

    Consid har levererat SBAB:s nya intranät i Sitevision. Lösningen har resulterat är ett jättekliv framåt enligt medarbetarnas svar på Web Service Index senaste undersökning.

    Kategorier: Intranät
    Platsvarumärket NKPG City - Storformat vepa
    2 min lästid
    Referens

    Ny varumärkesplattform för NKPG City

    Consid har tagit fram en ny varumärkesplattform för NKPG City. Ett platsvarumärke som hyllar Norrköpings historia & tar sikte på framtiden.

    Kategorier: Communication, Grafisk form, Grafisk produktion, Kampanj, Kommunikationskoncept, Varumärke
    Piabs nya partnerportal MyPiab utvecklad av Consid
    5 min lästid
    Referens

    Sömlös upplevelse när Piab fick ny partnerportal

    Efter att 2021 lanserat en ny webbplats åt Piab uppstod behovet att även omforma partnerportalen My Piab. Läs mer om hur vi hjälpte Piab bryta ny digital mark med sin nya partnerportal.

    Kategorier: Episerver / Optimizely
    Coops app Scan & Pay som Consid varit med att utveckla
    2 min lästid
    Referens

    Coops Scan & Pay möjliggör snabb självscanning och utcheckning

    Vi var med och hjälpte Coop att ta fram Scan & Play. Consid har nu i uppdrag att underhålla och vidareutveckla tjänster i Scan & Pay-appen.

    Kategorier: App
    Ladda fler

    Anpassa dina datapreferenser

    Vi använder data för att analysera trafik på vår webbplats och dela information om användningen till våra analyspartners. Du kan läsa mer och ändra dina val på vår sida om datahantering och cookies. Läs mer på vår sida om datahantering och cookies.

    Funktionella cookies känner igen dig på vår webbplats och kommer ihåg dina tidigare valda inställningar. Dessa kan inkludera det språk du föredrar, platsen du befinner dig på, lyssna på ljud eller titta på en video. En blandning av cookies från första och tredje part används.

    Prestandacookies är cookies som används specifikt för att samla in data om hur vår webbplats används, vilka sidor som besöks oftast eller om du får felmeddelanden på vissa webbsidor. Dessa cookies övervakar endast webbplatsens prestanda när användaren interagerar med den. Ingen av denna information kan användas för att identifiera dig. Allt är aggregerat och därför anonymiserat.

    Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Denna kategori innehåller endast cookies som garanterar grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen. Dessa cookies lagrar ingen personlig information.

    Marknadsföringscookies används för att samla in data om hur vår webbplats används, vilka sidor som besöks oftast eller om du får felmeddelanden på vissa webbsidor. Ibland behöver vi information om din ålder, kön och intresse. Vi delar ibland vissa begränsade aspekter av dessa data med tredje part i reklamsyfte, till exempel Google. Informationen kan omfatta användarens plats, sökhistorik, YouTube-historik och data från webbplatser som fungerar med Google, och den används för att tillhandahålla aggregerad och anonymiserade insikter om användarbeteende på flera enheter.