Canon lyfter den fysiska utskriften i ny kampanj
Hur får vi butiksägare att skapa mer eget butiksmaterial? Det var målet i en kampanj som Consid har tagit fram för Canons storformatsskrivare. I kampanjen fokuserar vi på en stark produktfördel, att fysiska utskrifter kan göra ett starkare intryck i en digital värld och helt enkelt inte går att scrolla, svajpa eller skippa bort. Kampanjen kan ses i print och digitalt på Market och Dagligvarunytt.
Utmaningen
Butiksägare är idag en viktig marknad för Canon när det kommer till storformatsutskrifter. Butiksmaterial är en stor del av kundupplevelsen, och med en storformatsskrivare från Canon går det enkelt och snabbt att skapa egna affischer och skyltar som håller en hög kvalitet. Men hur gör vi för att få upp marknadens ögon för denna möjlighet?
Lösningen
Consid identifierade tillsammans med Canon tidigt butiksägare som en målgrupp med stor marknadspotential. Många butiksägare använder sig av tryckerier, men det var inte detta som vi identifierade som den största konkurrenten.
I stället fokuserade vi på ett område som tar upp en stor del av butiksägarnas tid – deras digitala annonsering. Många känner igen sig i utmaningen om att slåss om tiondelssekunder av slutkundens uppmärksamhet i digitala kanaler. Här lyfte vi fram en stark fördel med den fysiska utskriften – att den gör ett starkare intryck och varken går att scrolla, svajpa eller skippa bort.
Resultatet
Consid tog fram kampanjkonceptet ”Skapa något oscrollbart” tillsammans med Canon och lanserade en kampanj som gick i branschtidningarna Market och Dagligvarunytt, i print och digitalt. Med en oväntad infallsvinkel och tankeväckande rubriker blev resultatet en kampanj som når fram och skapar igenkänning hos målgruppen.
Kampanjkonceptet ”Skapa något oscrollbart” i digitalt format.
Vill du veta mer?
Lämna dina uppgifter så hör vi av oss.
Ta del av fler referenser

Elitfönsters kundwebb driver på lönsamheten – senaste tillskottet bland flera nya digitala plattformar
Sveriges ledande fönstertillverkare, Elitfönster, lanserar nu en ny webbplats. Målsättningen är att förbättra kundupplevelsen och att göra det lättare att köpa fönster.

Ny webb med maxbetyg i tillgänglighet och integrerad AI
Mjölby kommun har sjösatt sin nya webb, mjolby.se. Ambitionen är att besökarna snabbt ska kunna hitta information och utföra sina ärenden.

Utsedd till en av Sveriges mest tillgängliga webbplatser
Ta del av Consids projekt med Malung-Sälens kommun, en intuitiv och modern webbplats som utsetts till Sveriges mest tillgängliga webbplats av Funka.

Canon lyfter den fysiska utskriften i ny kampanj från Consid
Läs om Canons kampanjkonceptet ”Skapa något oscrollbart” som lanserades i branschtidningarna Market och Dagligvarunytt, i print och digitalt.