Contura

Myskunskap

En förnyelse av kommunikationen, en unik spets, och ett koncept som kunde samla den internationella säljkåren när det gällde såväl content marketing som kampanjer efterfrågades. Vi tog fram konceptet “Myskunskap”.

http://Douglas%20Lindevall%20Communication%20Consid

Douglas Lindevall

Affärsområdesansvarig Communication

douglas.lindevall@consid.se 070-977 10 03

Utmaningen

Consid Communication inledde samarbete med Contura då det behövdes en förnyelse av kommunikationen, en unik spets, och ett koncept som kunde samla den internationella säljkåren när det gällde såväl content marketing som kampanjer. Men hur är en kamintillverkare unik i en bransch där alla pratar “mys”? Vår lösning blev att göra mys till en hel vetenskap.

Lösningen

Contura är väldigt duktiga på att visa upp sina kaminer, i text och bild. Men det är ju runt omkring kaminen som myset – själva magin – skapas. Vi tog fram konceptet ”Myskunskap”, som bygger på att Contura delar med sig av sina gedigna kunskaper och erfarenheter kring svenskt mys. Vårt mål var att Contura allt mer skulle bidra med värde och kunskap och sälja en livsstil snarare än en produkt.

Resultatet

Ordet ”Myskunskap” har översatts till flera språk, och har mötts av ett stort engagemang i säljorganisationen. Det finns nu en gemensam plattform för content och marknadsföring, som ger möjligheter att kommunicera kring allt från kladdkakor till sällskapsspel. Conturas mysvärld har helt enkelt blivit större – och varumärket har tagit ägandeskap på begreppet.

Vill du veta mer?

Lämna dina uppgifter så hör vi av oss.

    Ta del av fler referenser