Heda: Världens tystaste hitlåt

Grafisk form / Varumärke / Visuell identitet

Heda - världens tystaste hitlåt - bandet
Heda är ett företag som tillverkar marknadens bästa hybridbjälklag – ett byggelement som används i bland annat flerbostadshus. Förutom stabilitet får man också riktigt bra ljudisolering. Vårt uppdrag var att nå ut med det budskapet till vår målgrupp: medelålders män i byggsektorn.
Stefan Wiklund, Consid Communication Borås

Stefan Wiklund

Strategisk projektledare

stefan.wiklund@consid.se

073-029 94 45

Utmaningen

Heda är ett företag som tillverkar marknadens bästa hybridbjälklag – ett byggelement som används i bland annat flerbostadshus. Förutom stabilitet får man också riktigt bra ljudisolering. Vårt uppdrag var att nå ut med det budskapet till vår målgrupp: medelålders män i byggsektorn.

Införsäljningen är ofta lång och det är svårt att överhuvudtaget få till ett möte med kunden. Får vi bara möjligheten till ett möte ger det många gånger bättre förutsättningar att få vara med och räkna på jobben. Vi har en tydlig avgränsad målgrupp, insikt om unikiteten med produkten och en konkret målsättning; Boka möten.

Lösningen

För att nå den svårflörtade målgruppen tog vi ett annorlunda grepp. Vi tog reda på vilket ljud man stör sig mest på från grannar. Hög musik låg i toppen. Och i stället för att höja våra röster – så gjorde vi precis tvärtom. Vi satte ihop ett band. Och tillsammans skapade vi Världens tystaste hitlåt. Så att alla ska förstå hur bra ljudisolering känns.

Denna landade i form av en limiterad singel på var och ens av deras skrivbord med ett budskap som förklarade att de skulle gå in på vår kampanjsajt för att se filmen. På kampanjsajten fanns dessutom all information de kunde tänkas behöva veta om bjälklagen.

Heda, världens tystaste hitlåt

Vill du veta mer?

Lämna dina uppgifter så hör vi av oss.

Integritetspolicy

Ta del av fler referenser

Hand som svingar en golfklubba med deWiz band runt handledet för att analyserar golfsvingen.

deWiz | 5 min lästid

AI-golfapp: "deWiz – Från uppstart till marknaden"

AI-golfapp: "deWiz – Från uppstart till marknaden"
Mockup av SKF:s hemsida i laptop, datorskärm, iPad och telefon.

SKF | 5 min lästid

SKF – En global relansering av SKF:s affärsområde för smörjsystem

SKF – En global relansering av SKF:s affärsområde för smörjsystem
Laddkoncernen Mer lanserar enhetlig webb över flera marknader

Mer | 4 min lästid

Laddkoncernen Mer lanserar enhetlig webb över flera marknader

Laddkoncernen Mer lanserar enhetlig webb över flera marknader
Hela Sverige ska leva - ny landsbyggande webbplats.

Hela Sverige ska leva | 1 min lästid

Ny landsbyggande webbplats hos Hela Sverige ska leva

Ny landsbyggande webbplats hos Hela Sverige ska leva