HTC
Grafisk form / Kampanj / Varumärke
Företaget HTC i Söderköping utvecklar några av marknadens mest innovativa metoder för golvslipning. När Consid Communication inledde samarbetet med HTC låg företaget i en stark tillväxtfas och lanserade flera nya slipmaskiner. Vårt första uppdrag var att skapa kommunikationskonceptet för den nya innovationen.

Utmaningen
Företaget HTC i Söderköping utvecklar några av marknadens mest innovativa metoder för golvslipning. Med den nya golvslipningsmetoden HTC Superfloor kan betonggolv slipas till en blank, slitstark yta med enbart hjälp av diamantbaserade sliptrissor. På samma sätt kan HTCs diamantbaserade rengöringsverktyg rengöra golv med bara vatten, utan kemikalier. När Consid Communication inledde samarbetet med HTC låg företaget i en stark tillväxtfas och lanserade flera nya slipmaskiner. Vårt första uppdrag var att skapa kommunikationskonceptet för den nya innovationen.
Lösningen
Vi tog avstamp i den tekniska lösningen och skapade konceptet ”It’s brilliant!” – en tydlig blinkning till både slipningen av diamanterna och teknikens genialitet. I uppdraget ingick även grafisk profil, samt marknadsföring i t.ex. print.
Resultatet
Vår lösning mottogs mycket positivt och kommunikationskonceptet bidrog till en stark internationell tillväxt för HTC.
Vill du veta mer?
Lämna dina uppgifter så hör vi av oss.
Ta del av fler referenser
Inget resultat