IDA Infront

Utmaningen
Ida Infront grundades 1984 som en avknoppning vid Linköpings universitet. Företaget utvecklar ärendehanteringssystem och säkra kommunikationsflöden. Redan från början hade man ett tydligt mål – att göra det krångliga enkelt. Men flera av deras system började bli omoderna, var svåra att använda och varken grafiskt eller funktionsmässigt tilltalande. Consid fick i uppdrag att skapa kommunikationslösningen för det nya systemet iipax one.
Lösningen
Vi började med att analysera mål, behov och problem för att samla insikterna som ligger till grund för strategin. Utifrån detta presenterade vi sedan idé och koncept som syftade till att lyfta Ida Infront till en modern leverantör av digitala ärendehanteringssystem. Största fokus låg på design, användarens behov och mobilitet. Vi skapade ett helt nytt grafiskt ramverk och en lösning som är responsiv, enhetsoberoende och utbyggbar. Det nya gränssnittet har en enklare, tydligare grafik och en luftigare layout där färg och form är optimerat för användarvänlighet.
Vill du veta mer?
Lämna dina uppgifter så hör vi av oss.
Ta del av fler referenser

SBAB:s medarbetarkultur flyger med nytt intranät
Consid har levererat SBAB:s nya intranät i Sitevision. Lösningen har resulterat är ett jättekliv framåt enligt medarbetarnas svar på Web Service Index senaste undersökning.

Ny varumärkesplattform för NKPG City
Consid har tagit fram en ny varumärkesplattform för NKPG City. Ett platsvarumärke som hyllar Norrköpings historia & tar sikte på framtiden.

Sömlös upplevelse när Piab fick ny partnerportal
Efter att 2021 lanserat en ny webbplats åt Piab uppstod behovet att även omforma partnerportalen My Piab. Läs mer om hur vi hjälpte Piab bryta ny digital mark med sin nya partnerportal.

Coops Scan & Pay möjliggör snabb självscanning och utcheckning
Vi var med och hjälpte Coop att ta fram Scan & Play. Consid har nu i uppdrag att underhålla och vidareutveckla tjänster i Scan & Pay-appen.