Lundbergs Fastigheter
För ett hållbart cityliv
Ta del av resultatet av vårt uppdrag för Lundbergs Fastigheter där vi haft ett helhetsåtagande inom varumärkesstrategi, grafisk design, contentproduktion, UX, webbutveckling, SEO, webbanalys och mätning.

Varumärkesförflyttning – för ett hållbart cityliv
Lundbergs Fastigheter är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Under devisen ”För ett hållbart cityliv” vill företaget verka som en aktör som bidrar till att skapa goda, hållbara livsmiljöer för alla.
Consids samarbete med Lundbergs inleddes med ett varumärkesarbete där vi tog fram ramarna för hur denna varumärkesförflyttning skulle uttryckas och upplevas av alla Lundbergs målgrupper. Samarbetet är ett bra exempel på hur Consid kan ta ett helhetsåtagande och bidra med expertis inom allt från varumärkesstrategi och grafisk design, till contentproduktion, UX och webbutveckling samt SEO, webbanalys och mätning.
En central del av varumärkesarbetet var att uppdatera Lundbergs grafiska profil och logotype till att bättre stärka varumärkets närvaro på alla ytor där man möter målgruppen. Arbetet innefattade allt från avancerade mallar i officepaketet, marknads- och informationsmaterial, till prospekt för lediga lokaler, roll-ups och visitkort, ikoner m.m. Vi har även ansvarat för framtagande av kampanjer, ny företagsbroschyr, nytt bildmanér, samt profilering av Lundbergs fordonsflotta och tydliga riktlinjer kring profilkläder.
Utvecklingen av en ny webb och Mina Sidor blev en viktig del av varumärkesförflyttningen. Arbetet inleddes med förstudie för att definiera strategin kring digital närvaro, framtagning av koncept, teknisk arkitektur, wireframes, design och slutligen produktion av webben. SEO, webanalys och användarupplevelse har varit centrala element i utvecklingen.
Resultatet är en framtidssäker webb som inte bara bygger varumärket utan också praktiskt effektiviserar interna processer, som t.ex. intresseanmälan/uthyrningsprocess och serviceanmälan. Den nya webben ska bidra med ökad service mot slutkunder och genererar fler och nöjdare hyresgäster.
Nominerade i Publishingpriset
Lundbergs Fastigheter är nominerade i Publishingpriset 2021 för deras företagsbroschyr i kategorin Informationstrycksaker. Här har Consid samarbetat med Tomas Långdahl på Brand Mission som har stått för copy, och Consid har stått för design och formgivning. Lundbergs Fastigheter är även nominerade i kategorin Sajter som marknadsför företag och verksamheter, för deras externwebb och Mina sidor som Consid har tagit fram.
"Samarbetet är ett bra exempel på att Consid kan ha ett helhetsåtagande kring kundens varumärke och kommunikation, i alla kanaler."

Vill du veta mer?
Lämna dina uppgifter så hör vi av oss.
Ta del av fler referenser

Ny varumärkesplattform för NKPG City
Consid har tagit fram en ny varumärkesplattform för NKPG City. Ett platsvarumärke som hyllar Norrköpings historia & tar sikte på framtiden.

Sömlös upplevelse när Piab fick ny partnerportal
Efter att 2021 lanserat en ny webbplats åt Piab uppstod behovet att även omforma partnerportalen My Piab. Läs mer om hur vi hjälpte Piab bryta ny digital mark med sin nya partnerportal.

Coops Scan & Pay möjliggör snabb självscanning och utcheckning
Vi var med och hjälpte Coop att ta fram Scan & Play. Consid har nu i uppdrag att underhålla och vidareutveckla tjänster i Scan & Pay-appen.

Malmberg – nytt kommunikationskoncept
Vi hjälpte Malmberg att ta fram ett nytt kommunikationskoncept, för att ge bolaget en tydlig riktning. Läs mer om hur vi gick tillväga nedan.