Lundbergs

Lundbergs försäljning och kommunikation har traditionellt gått via återförsäljare, men med nysatsning på unik design och egen produktutveckling ihop nya försäljningskanaler mot konsument krävs en förflyttning av Lundbergs varumärke. Läs mer om hur vi gick tillväga.

http://Helena%20Norberg%20medarbetare%20Consid%20Communication

Helena Norberg

Kundansvarig Projektledare

helena.norberg@consid.se 070-174 80 13

Bakgrund

Lundbergs är ett väl inarbetat företag som erbjuder marknadens mest kompletta utbud av inredningsprodukter för hemmet via åf i bygghandeln. Tänk renovering så erbjuder Lundbergs allt man behöver i form av förvaringslösningar med skjutdörrar och walk-in-closets, trapprenoveringssystem, paneler, elementskydd, fönsterbänkar, dörrportaler, konsoler och mycket mer. Försäljning och kommunikation har traditionellt gått via åf, men med nysatsning på unik design och egen produktutveckling ihop nya försäljningskanaler mot konsument krävs en förflyttning av Lundbergs varumärke.

Utmaningen

Lundbergs konkurrerar på en marknad där det finns varumärken med betydligt större kännedom och spridning. Konkurrenter som däremot bara har ett produktsegment där Lundbergs erbjuder en helhet. Det behövdes ett tydligt ”varför” man skall välja Lundbergs och en tydlig kommunikativ position på marknaden. Målsättningen var att få den inredningsintresserade målgruppen att upptäcka Lundbergs och känna; Wow här finns ett designalternativ jag faktiskt har råd med.

Lösningen

Första steget i förflyttningen av varumärket gjordes i och med genomarbetningen av en ny kommunikationsplattform. I en tydlig process jobbade vi igenom vision, mission, kärnvärden, tonalitet och inte minst en särskiljande kommunikativ position tillsammans med representanter från Lundbergs. Utifrån riktningen i plattformen landades sedan kommunikationskonceptet Choose Pricely som omfattar Lundbergs tre ben med förvaring, trapprenovering och inredning på ett sätt som visar målgruppen design du har råd med.

Intresserad?

Lämna din e-mail så kontaktar vi dig så snart vi kan.

Ta del av fler referenser

Consid – ett prisvinnande bolag

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag nära 1000 anställda. Omsättningen för 2019 var 1 050 000 000 kronor.

Gasellföretag Dagens Industri

Gasellföretag
8 år i rad

Superföretag Veckans Affärer IT-konsultbolag

Superföretag
7 år i rad

Karriärföretag 2020

Karriärföretag
5 år i rad

Sveriges bästa arbetsgivare Universum IT-bolag

Sveriges bästa
arbetsgivare

Läs mer om våra utmärkelser