Morakniv

Make History

När Morakniv skulle återlansera sin modell med en uppdaterad design, skapade Consid Communication ett koncept och en lanseringsfilm – se här!

Utmaningen

Få varumärken i Sverige har en så stark historia som Morakniv. Modellen Morakniv Classic, med sitt röda handtag, framkallar minnen hos de flesta svenskar. När Morakniv skulle återlansera modellen med en uppdaterad design, ville vi skapa ett koncept och en lanseringsfilm som förmedlade knivens starkt emotionella varumärke även på en global marknad.

Lösningen

Morakniv har skapat svensk historia sedan 1891. Och när du använder en Morakniv skapar du din egen historia och minnen för livet. Det tog vi fasta på i konceptet ”Make History”, som låg till grund för en film där vi lät Morakniv Classic själv berätta att den är något mer än bara ett verktyg. Den är en del av dig.

Uppdraget vann år 2020 Publishingpriset i kategorin Reklamfilm.

Vill du veta mer?

Lämna din e-mail så hör vi av oss.

    Consid – ett prisvinnande bolag

    Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag nära 1000 anställda. Omsättningen för 2019 var 1 050 000 000 kronor.

    Dagens industri gasellföretag 2020

    Gasellföretag
    9 år i rad

    Veckans affärer Superföretag 2020

    Superföretag
    8 år i rad

    Karriärföretagen 2021

    Karriärföretag
    6 år i rad

    Sveriges bästa arbetsgivare Universum IT-bolag

    Sveriges bästa
    arbetsgivare

    Läs mer om våra utmärkelser