Morakniv
Make History
När Morakniv skulle återlansera sin modell med en uppdaterad design, skapade Consid Communication ett koncept och en lanseringsfilm – se här!
Utmaningen
Få varumärken i Sverige har en så stark historia som Morakniv. Modellen Morakniv Classic, med sitt röda handtag, framkallar minnen hos de flesta svenskar. När Morakniv skulle återlansera modellen med en uppdaterad design, ville vi skapa ett koncept och en lanseringsfilm som förmedlade knivens starkt emotionella varumärke även på en global marknad.
Lösningen
Morakniv har skapat svensk historia sedan 1891. Och när du använder en Morakniv skapar du din egen historia och minnen för livet. Det tog vi fasta på i konceptet ”Make History”, som låg till grund för en film där vi lät Morakniv Classic själv berätta att den är något mer än bara ett verktyg. Den är en del av dig.
Uppdraget vann år 2020 Publishingpriset i kategorin Reklamfilm.
Vill du veta mer?
Lämna dina uppgifter så hör vi av oss.
Ta del av fler referenser

Ny varumärkesplattform för NKPG City
Consid har tagit fram en ny varumärkesplattform för NKPG City. Ett platsvarumärke som hyllar Norrköpings historia & tar sikte på framtiden.

Malmberg – nytt kommunikationskoncept
Vi hjälpte Malmberg att ta fram ett nytt kommunikationskoncept, för att ge bolaget en tydlig riktning. Läs mer om hur vi gick tillväga nedan.

Odinwell
Odinwell har utvecklat en unik och patenterad optisk teknologi för utveckling av smarta sårvårdsförband. Considägda Paradigm fick möjligheten att utveckla varumärket och förbereda inför sommarens börsnotering.

Infobric blev med ny varumärkesplattform
Infobric hade vuxit mycket och snabbt och var därför i behov av en helt ny varumärkesplattform. Vi tog oss an uppdraget att hjälpa dem!