Nastent
Kampanj / Varumärke / Visuell identitet
Att snarka är ett stort problem. Både för den som snarkar, men också för partnern. Många mår dåligt både fysiskt och psykiskt. 10 procent av alla män i åldrarna 30–40 år snarkar, 20 procent av de mellan 50–60 år. Motsvarande siffror för kvinnor är ungefär hälften. Nastent är ett nytt varumärke med en unik produkt som ska lanseras på den svenska marknaden.
Utmaningen
Vi ville få luttrade snarkare (och deras partners) att våga tro på och testa ännu en ny produkt. De hade ingen relation till varumärket så det handlade mycket om att bygga förtroende. Tester visade att det kunde finnas ett motstånd och en känsla av obehag att stoppa upp något i näsan och ned i svaljet. Så hur skulle vi få målgruppen att sänka garden och prova produkten?
Lösningen
Med humor lyfte vi fram situationer som snarkaren och/eller snarkarens partner känner igen. All kommunikation skedde i sociala kanaler. Där fick vi även spridning via interaktion och delningar. All säljtrafik gick till kampanjsidan där mer information presenterades samt länk till e-handel där det gick att köpa produkten. Konceptet ”Sluta snarka, njut av tystnaden” blev det genomgående temat i all kommunikation.
Vill du veta mer?
Lämna dina uppgifter så hör vi av oss.
Ta del av fler referenser

SBAB:s medarbetarkultur flyger med nytt intranät
Consid har levererat SBAB:s nya intranät i Sitevision. Lösningen har resulterat är ett jättekliv framåt enligt medarbetarnas svar på Web Service Index senaste undersökning.

Ny varumärkesplattform för NKPG City
Consid har tagit fram en ny varumärkesplattform för NKPG City. Ett platsvarumärke som hyllar Norrköpings historia & tar sikte på framtiden.

Sömlös upplevelse när Piab fick ny partnerportal
Efter att 2021 lanserat en ny webbplats åt Piab uppstod behovet att även omforma partnerportalen My Piab. Läs mer om hur vi hjälpte Piab bryta ny digital mark med sin nya partnerportal.

Coops Scan & Pay möjliggör snabb självscanning och utcheckning
Vi var med och hjälpte Coop att ta fram Scan & Play. Consid har nu i uppdrag att underhålla och vidareutveckla tjänster i Scan & Pay-appen.