Nastent

Kampanj / Varumärke / Visuell identitet

Att snarka är ett stort problem. Både för den som snarkar, men också för partnern. Många mår dåligt både fysiskt och psykiskt. 10 procent av alla män i åldrarna 30–40 år snarkar, 20 procent av de mellan 50–60 år. Motsvarande siffror för kvinnor är ungefär hälften. Nastent är ett nytt varumärke med en unik produkt som ska lanseras på den svenska marknaden.

Utmaningen

Vi ville få luttrade snarkare (och deras partners) att våga tro på och testa ännu en ny produkt. De hade ingen relation till varumärket så det handlade mycket om att bygga förtroende. Tester visade att det kunde finnas ett motstånd och en känsla av obehag att stoppa upp något i näsan och ned i svaljet. Så hur skulle vi få målgruppen att sänka garden och prova produkten?

Lösningen

Med humor lyfte vi fram situationer som snarkaren och/eller snarkarens partner känner igen. All kommunikation skedde i sociala kanaler. Där fick vi även spridning via interaktion och delningar. All säljtrafik gick till kampanjsidan där mer information presenterades samt länk till e-handel där det gick att köpa produkten. Konceptet ”Sluta snarka, njut av tystnaden” blev det genomgående temat i all kommunikation.

Vill du veta mer?

Lämna dina uppgifter så hör vi av oss.

    Ta del av fler referenser

    SBAB intranät
    7 min lästid
    Referens

    SBAB:s medarbetarkultur flyger med nytt intranät

    Consid har levererat SBAB:s nya intranät i Sitevision. Lösningen har resulterat är ett jättekliv framåt enligt medarbetarnas svar på Web Service Index senaste undersökning.

    Kategorier: Intranät
    Platsvarumärket NKPG City - Storformat vepa
    2 min lästid
    Referens

    Ny varumärkesplattform för NKPG City

    Consid har tagit fram en ny varumärkesplattform för NKPG City. Ett platsvarumärke som hyllar Norrköpings historia & tar sikte på framtiden.

    Kategorier: Communication, Grafisk form, Grafisk produktion, Kampanj, Kommunikationskoncept, Varumärke
    Piabs nya partnerportal MyPiab utvecklad av Consid
    5 min lästid
    Referens

    Sömlös upplevelse när Piab fick ny partnerportal

    Efter att 2021 lanserat en ny webbplats åt Piab uppstod behovet att även omforma partnerportalen My Piab. Läs mer om hur vi hjälpte Piab bryta ny digital mark med sin nya partnerportal.

    Kategorier: Episerver / Optimizely
    Coops app Scan & Pay som Consid varit med att utveckla
    2 min lästid
    Referens

    Coops Scan & Pay möjliggör snabb självscanning och utcheckning

    Vi var med och hjälpte Coop att ta fram Scan & Play. Consid har nu i uppdrag att underhålla och vidareutveckla tjänster i Scan & Pay-appen.

    Kategorier: App
    Ladda fler