Nastent

Kampanj / Varumärke / Visuell identitet

Att snarka är ett stort problem. Både för den som snarkar, men också för partnern. Många mår dåligt både fysiskt och psykiskt. 10 procent av alla män i åldrarna 30–40 år snarkar, 20 procent av de mellan 50–60 år. Motsvarande siffror för kvinnor är ungefär hälften. Nastent är ett nytt varumärke med en unik produkt som ska lanseras på den svenska marknaden.

http://Linda%20Hagensen%20medarbetare%20Consid

Linda Andrén Hagensen

Projektledare

linda.andren@consid.se 073-029 94 05

Utmaningen

Vi ville få luttrade snarkare (och deras partners) att våga tro på och testa ännu en ny produkt. De hade ingen relation till varumärket så det handlade mycket om att bygga förtroende. Tester visade att det kunde finnas ett motstånd och en känsla av obehag att stoppa upp något i näsan och ned i svaljet. Så hur skulle vi få målgruppen att sänka garden och prova produkten?

Lösningen

Med humor lyfte vi fram situationer som snarkaren och/eller snarkarens partner känner igen. All kommunikation skedde i sociala kanaler. Där fick vi även spridning via interaktion och delningar. All säljtrafik gick till kampanjsidan där mer information presenterades samt länk till e-handel där det gick att köpa produkten. Konceptet ”Sluta snarka, njut av tystnaden” blev det genomgående temat i all kommunikation.

Vill du veta mer?

Lämna din e-mail så kontaktar vi dig så snart vi kan.

Ta del av fler referenser

Consid – ett prisvinnande bolag

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag nära 1000 anställda. Omsättningen för 2019 var 1 050 000 000 kronor.

Gasellföretag Dagens Industri

Gasellföretag
8 år i rad

Superföretag Veckans Affärer IT-konsultbolag

Superföretag
7 år i rad

Karriärföretag 2020

Karriärföretag
5 år i rad

Sveriges bästa arbetsgivare Universum IT-bolag

Sveriges bästa
arbetsgivare

Läs mer om våra utmärkelser