Nexans

Titanex – Made to survive

Nexans Titanen kampanj av Consid, hårdrockare svingar gitarr
Ta del av hur vi hjälpte Nexans med en internationell lanseringskampanj för deras storsäljande Made to survive-kabel, Titanex.
Magnus Arvidsson, kontorschef Consid Borås.

Magnus Arvidsson

VD/Kontorschef

magnus.arvidsson@consid.se

070-548 13 21

Bakgrund

Nexans mångsidiga och extremt stryktåliga Titanex®-kabel har varit en storsäljare sedan femtiotalet och syns ofta på såväl byggarbetsplatser som på större idrottsevent och festivaler. När kabeln uppdaterades 2018 med (ännu) bättre egenskaper ville Nexans skapa en internationell lansering där kabelns tuffa vardag stod i centrum.

Utmaning

Kablar är kablar. Det syns inte på utsidan hur väl de fungerar eller hur stor nytta de faktiskt gör. Kampanjens största utmaning låg i att sticka ut i en prispressad marknad och få en lite trött målgrupp att förstå vad som skiljer Nexans kablar från övriga konkurrenter. Hur bygger man starka emotionella band med en generisk produkt?

Lösning

Vi utsatte Titanex®-kabeln för sitt livs prövning – en hinderbana från helvetet där kissande hundar, grävskopor, ett par ton grus och ett tvättäkta svenskt dödsmetallband plågade livet ur gummit utan begränsningar. Resultatet? Made to survive!

Intresserad av vårt kommunikationserbjudande?

Lämna dina uppgifter så hör vi av oss.

Integritetspolicy