Nexans

Titanex – Made to survive

Ta del av hur vi hjälpte Nexans med en internationell lanseringskampanj för deras storsäljande Made to survive-kabel, Titanex.

Bakgrund

Nexans mångsidiga och extremt stryktåliga Titanex®-kabel har varit en storsäljare sedan femtiotalet och syns ofta på såväl byggarbetsplatser som på större idrottsevent och festivaler. När kabeln uppdaterades 2018 med (ännu) bättre egenskaper ville Nexans skapa en internationell lansering där kabelns tuffa vardag stod i centrum.

Utmaning

Kablar är kablar. Det syns inte på utsidan hur väl de fungerar eller hur stor nytta de faktiskt gör. Kampanjens största utmaning låg i att sticka ut i en prispressad marknad och få en lite trött målgrupp att förstå vad som skiljer Nexans kablar från övriga konkurrenter. Hur bygger man starka emotionella band med en generisk produkt?

Lösning

Vi utsatte Titanex®-kabeln för sitt livs prövning – en hinderbana från helvetet där kissande hundar, grävskopor, ett par ton grus och ett tvättäkta svenskt dödsmetallband plågade livet ur gummit utan begränsningar. Resultatet? Made to survive!

Intresserad av vårt kommunikationserbjudande?

Lämna din e-post så kontaktar vi dig så snart vi kan.

Kom i kontakt med oss

http://Magnus%20Arvidsson%20kontorschef%20Consid%20Borås

Magnus Arvidsson

Kontorschef

magnus.arvidsson@consid.se 070-548 13 21

Consid – ett prisvinnande bolag

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag nära 1000 anställda. Omsättningen för 2019 var 1 050 000 000 kronor.

Gasellföretag Dagens Industri

Gasellföretag
8 år i rad

Superföretag Veckans Affärer IT-konsultbolag

Superföretag
7 år i rad

Karriärföretag 2020

Karriärföretag
5 år i rad

Sveriges bästa arbetsgivare Universum IT-bolag

Sveriges bästa
arbetsgivare

Läs mer om våra utmärkelser