Nexans

Titanex – Made to survive

Ta del av hur vi hjälpte Nexans med en internationell lanseringskampanj för deras storsäljande Made to survive-kabel, Titanex.

Bakgrund

Nexans mångsidiga och extremt stryktåliga Titanex®-kabel har varit en storsäljare sedan femtiotalet och syns ofta på såväl byggarbetsplatser som på större idrottsevent och festivaler. När kabeln uppdaterades 2018 med (ännu) bättre egenskaper ville Nexans skapa en internationell lansering där kabelns tuffa vardag stod i centrum.

Utmaning

Kablar är kablar. Det syns inte på utsidan hur väl de fungerar eller hur stor nytta de faktiskt gör. Kampanjens största utmaning låg i att sticka ut i en prispressad marknad och få en lite trött målgrupp att förstå vad som skiljer Nexans kablar från övriga konkurrenter. Hur bygger man starka emotionella band med en generisk produkt?

Lösning

Vi utsatte Titanex®-kabeln för sitt livs prövning – en hinderbana från helvetet där kissande hundar, grävskopor, ett par ton grus och ett tvättäkta svenskt dödsmetallband plågade livet ur gummit utan begränsningar. Resultatet? Made to survive!

Intresserad av vårt kommunikationserbjudande?

Lämna din e-post så kontaktar vi dig så snart vi kan.

    http://Magnus%20Arvidsson%20kontorschef%20Consid%20Borås

    Magnus Arvidsson

    Kontorschef

    magnus.arvidsson@consid.se 070-548 13 21

    Consid – ett prisvinnande bolag

    Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag nära 1000 anställda. Omsättningen för 2019 var 1 050 000 000 kronor.

    Dagens industri gasellföretag 2020

    Gasellföretag
    9 år i rad

    Veckans affärer Superföretag 2020

    Superföretag
    8 år i rad

    Karriärföretagen 2021

    Karriärföretag
    6 år i rad

    Sveriges bästa arbetsgivare Universum IT-bolag

    Sveriges bästa
    arbetsgivare

    Läs mer om våra utmärkelser