Nexans: Världens första riktiga kabeltröja

Consid Communications film för den kampanj man gjort åt Nexan
Nexans är en av världens största producenter av kablar, och marknadsledare i Sverige. Med över 26 000 anställda och närvaro i 40 länder så har de som mål att underlätta vardagen för alla de som jobbar med kablar. Läs mer om hur Nexans ska ta större plats på fibermarknaden och öka sin försäljning.
Douglas Lindevall Communication Consid

Douglas Lindevall

Affärsområdesansvarig Communication

douglas.lindevall@consid.se

070-977 10 03

Utmaningen

Målgruppen består av Installatörer, Entreprenörer, Stadsnät och Grossister. En diversifierad målgrupp bestående av beställare, projektörer och tekniker. Många beskrivs som svåra att påverka. Kampanjens största utmaning låg i att sticka ut bland en mängd aktörer och få en lite trött målgrupp att förstå vad som skiljer Nexans fiberkablar från övriga konkurrenter. Och då köpa Nexans kablar istället för det gamla vanliga alternativet.

Lösningen

Vår idé tog avstamp i en av produktens viktigaste egenskaper: att den har perfekt flexibilitet och kan böjas utan att knäckas. Lösningen blev världens första kabeltröja. Det som krävdes var en stickexpert och marknadens bästa fiberkabel. Ett kreativt DM skapade den uppmärksamhet som behövdes. Målgruppen togs vidare till en kampanjsida där det gick att lära sig mer om vad som skiljer Nexans kablar från andras, i form av bevis, argument och fakta kring det unika med kablarna. Det fanns också en film där vi utsatte tröjan för några tuffa tester för att lyfta fram andra egenskaper.

Resultatet

Kampanjens resultat var långt över förväntan och den har även belönats i reklamtävlingen Guldnyckeln.

 

Nexans kabeltröja

Det som krävdes var en stickexpert och marknadens bästa fiberkabel.

Vill du veta mer?

Lämna dina uppgifter så hör vi av oss.

Integritetspolicy

Ta del av fler referenser

Hand som svingar en golfklubba med deWiz band runt handledet för att analyserar golfsvingen.

deWiz | 5 min lästid

AI-golfapp: "deWiz – Från uppstart till marknaden"

AI-golfapp: "deWiz – Från uppstart till marknaden"
Mockup av SKF:s hemsida i laptop, datorskärm, iPad och telefon.

SKF | 5 min lästid

SKF – En global relansering av SKF:s affärsområde för smörjsystem

SKF – En global relansering av SKF:s affärsområde för smörjsystem
Laddkoncernen Mer lanserar enhetlig webb över flera marknader

Mer | 4 min lästid

Laddkoncernen Mer lanserar enhetlig webb över flera marknader

Laddkoncernen Mer lanserar enhetlig webb över flera marknader
Hela Sverige ska leva - ny landsbyggande webbplats.

Hela Sverige ska leva | 1 min lästid

Ny landsbyggande webbplats hos Hela Sverige ska leva

Ny landsbyggande webbplats hos Hela Sverige ska leva