Odinwell

Ny visuell identitet

Odinwell har utvecklat en unik och patenterad optisk teknologi för utveckling av smarta sårvårdsförband. Considägda Paradigm fick möjligheten att utveckla varumärket och förbereda inför sommarens börsnotering.

Vill ni ha hjälp med en liknande lösning?

Kontakta oss direkt!

Med en börsnotering som närmade sig med stormsteg insåg Odinwell att de behövde hjälp med en varumärkesstrategi, visuell identitet och hemsida. Consid-ägda Paradigm fick uppdraget och började raskt bena ut det som är grundläggande för alla nya företag, själva kärnan i varumärket, “vilka är vi och vad står vi för”.

Odinwell har inte bara en unik produkt på marknaden, utan också en stark vision för hur man kan förändra dagens sårvård och därmed hjälpa miljontals människor som lider av svårläkta sår. De sätter bokstavligen ett nytt ljus på den komplexa läkningsprocessen under det skyddande sårvårdsförbandet. Detta var viktigt att lyfta fram både i budskap och i den visuella identiteten.

Lösningen

Efter en rad olika workshops hjälpte Paradigm Odinwell att komma fram till, och formulera, sin varumärkesplattform, inklusive syfte och värderingar samt en fängslande varumärkeshistoria. Denna process gav också inspiration till flera idéer för hur varumärket skulle kunna se ut. En av idéerna, som hämtar inspiration från både själva sårläkningsprocessen och Odinwells innovativa teknik, fick tummen upp.

Resultatet

Med varumärket noggrant definierat kunde innehållet för webben utvecklas samtidigt som elementen i den visuella identiteten fick växa fram. Extrema närbilder av hud och den sköra, komplexa läkningsprocessen i sår omvandlades till ett abstrakt grafiskt element som belyser det vi inte kan se med blotta ögat. Från själva kärnan i den innovativa tekniken, dvs fluorescerande ljus i alla möjliga färger, kom inspirationen till att använda övertoningar och ett brett färgspektrum. Färgpaletten hyllar också förmågan att ”se” med hjälp av färg. För att lyfta fram fakta och viktig information skapades “The Eye”.

Behovet av att förbättra dagens sårvård över hela världen är enormt. Odinwells teknik kommer att fylla ett livsviktigt behov och tomrum. Detta tomrum illustreras med en saknad bit i “w” i logotypen. Slutligen animerades vissa av elementen och allt fick komma till liv på hemsidan och i den digitala försäljningspresentationen.

Om Odinwell

Odinwell är ett svenskt medicinteknikföretag med en patenterad optisk teknologi för utveckling av smarta sårvårdsförband. Deras lösning möjliggör mer exakta och snabbare behandlingar vilket har en potential att minska infektioner, minska användning av antibiotika, minska de totala vårdkostnaderna och frigöra värdefulla vårdresurser.

Är du i behov av en liknande lösning?

Lämna dina kontaktuppgifter så berättar vi mer.

    Cecilia Hellichius, Client Director på Paradigm

    Cecilia Hellichius

    Client Director

    cecilia@pdgm.se 031-761 56 13 Read More

    Ta del av fler referenscase

    Platsvarumärket NKPG City - Storformat vepa
    2 min lästid
    Referens

    Ny varumärkesplattform för NKPG City

    Consid har tagit fram en ny varumärkesplattform för NKPG City. Ett platsvarumärke som hyllar Norrköpings historia & tar sikte på framtiden.

    Kategorier: Communication, Grafisk form, Grafisk produktion, Kampanj, Kommunikationskoncept, Varumärke
    Ett äldre par som promenerar in i en skogsdunge på en stig
    3 min lästid
    Referens

    Malmberg – nytt kommunikationskoncept

    Vi hjälpte Malmberg att ta fram ett nytt kommunikationskoncept, för att ge bolaget en tydlig riktning. Läs mer om hur vi gick tillväga nedan.

    Kategorier: Communication, Grafisk form, Kommunikationskoncept, Varumärke, Visuell identitet
    Odiwell case Paradigm
    2 min lästid
    Referens

    Odinwell

    Odinwell har utvecklat en unik och patenterad optisk teknologi för utveckling av smarta sårvårdsförband. Considägda Paradigm fick möjligheten att utveckla varumärket och förbereda inför sommarens börsnotering.

    Kategorier: Communication, Kommunikationskoncept, Varumärke, Visuell identitet
    Infobric visitkort på runt stenbord.
    4 min lästid
    Referens

    Infobric blev med ny varumärkesplattform

    Infobric hade vuxit mycket och snabbt och var därför i behov av en helt ny varumärkesplattform. Vi tog oss an uppdraget att hjälpa dem!

    Kategorier: Communication, Varumärke, Visuell identitet
    Ladda fler

    Anpassa dina datapreferenser

    Vi använder data för att analysera trafik på vår webbplats och dela information om användningen till våra analyspartners. Du kan läsa mer och ändra dina val på vår sida om datahantering och cookies. Läs mer på vår sida om datahantering och cookies.

    Funktionella cookies känner igen dig på vår webbplats och kommer ihåg dina tidigare valda inställningar. Dessa kan inkludera det språk du föredrar, platsen du befinner dig på, lyssna på ljud eller titta på en video. En blandning av cookies från första och tredje part används.

    Marknadsföringscookies används för att samla in data om hur vår webbplats används, vilka sidor som besöks oftast eller om du får felmeddelanden på vissa webbsidor. Ibland behöver vi information om din ålder, kön och intresse. Vi delar ibland vissa begränsade aspekter av dessa data med tredje part i reklamsyfte, till exempel Google. Informationen kan omfatta användarens plats, sökhistorik, YouTube-historik och data från webbplatser som fungerar med Google, och den används för att tillhandahålla aggregerad och anonymiserade insikter om användarbeteende på flera enheter.

    Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Denna kategori innehåller endast cookies som garanterar grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen. Dessa cookies lagrar ingen personlig information.

    Prestandacookies är cookies som används specifikt för att samla in data om hur vår webbplats används, vilka sidor som besöks oftast eller om du får felmeddelanden på vissa webbsidor. Dessa cookies övervakar endast webbplatsens prestanda när användaren interagerar med den. Ingen av denna information kan användas för att identifiera dig. Allt är aggregerat och därför anonymiserat.