Rexolution

Kommunikationskoncept / Varumärke / Visuell identitet

Rexel ville bredda sin verksamhet och erbjuda helhetslösningar inom energi till bland annat målgruppen fastigheter. Vi tog fram ett kommunikativt koncept för det nya affärsområdet Rexolution, ett koncept som inte bara skulle lyfta fram de enskilda tjänsteområdena effektivt, utan också visa på Rexels bredd och unika styrkor.

http://Helena%20Norberg%20medarbetare%20Consid%20Communication

Helena Norberg

Kundansvarig Projektledare

helena.norberg@consid.se 070-174 80 13

Utmaningen

Rexel Sverige har en stark position genom sina tre varumärken, elgrossistkedjorna Selga, Storel och Moel. I Sverige har företaget närmare 800 medarbetare på 62 platser och en omsättning på ca 5 miljarder SEK. Rexel har en befintlig relation till installatörsbranschen, men ville bredda sin verksamhet och erbjuda helhetslösningar inom energi till bland annat målgruppen fastigheter. Detta innefattar en rad tjänster, som exempelvis laddningsstationer för elbilar, solpaneler, belysning och säkerhet.

Lösningen

Consids uppdrag bestod i att ta fram ett kommunikativt koncept för det nya affärsområdet Rexolution, ett koncept som inte bara skulle lyfta fram de enskilda tjänsteområdena effektivt (först laddsystem), utan också visa på Rexels bredd och unika styrkor. Efter en serie workshops, analyser och kartläggning av behov och förutsättningar hos målgruppen skapade vi ”Rexolution”, ett koncept som skulle kunna anpassas för många kanaler och ha förmåga att koppla ihop Rexels många verksamhetsområden. Utöver bland annat insikts-, analys- och strategiarbete omfattade uppdraget även att ta fram en ny web, grafisk identitet, kampanjplattform och content.

Resultatet

Arbetet tillsammans med Rexel pågår med kontinuerliga lanseringar under 2019 och 2020. Det är av den anledningen ännu för tidigt att se långsiktiga resultat.

Intresserad?

Lämna din e-mail så kontaktar vi dig så snart vi kan.

Ta del av fler referenser

Consid – ett prisvinnande bolag

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag nära 1000 anställda. Omsättningen för 2019 var 1 050 000 000 kronor.

Gasellföretag Dagens Industri

Gasellföretag
8 år i rad

Superföretag Veckans Affärer IT-konsultbolag

Superföretag
7 år i rad

Karriärföretag 2020

Karriärföretag
5 år i rad

Sveriges bästa arbetsgivare Universum IT-bolag

Sveriges bästa
arbetsgivare

Läs mer om våra utmärkelser