RO-Gruppen: Woop Woop

RO-Gruppen har under många år jobbat aktivt med att stärka det egna varumärket och kulturen internt. Människor i organisationen trivs. Och många kunder vittnar om ett stort förtroende för RO-Gruppen, just för att de är en engagerad och trygg partner. Vi fick uppdraget att ta fram en kampanj för att ta nästa steg i byggandet av varumärket RO-Gruppen.

Utmaningen

RO-Gruppen vi vill nå fastighetsägare och expansiva företag som överväger att bygga sitt eget kontor etc. Det är människor som på ett eller annat sätt är med och påverkar beslut om entreprenad, om- eller tillbyggnation. De har förväntningar och krav på sig vad gäller ekonomi, kvalitet och tidsramar.

De ansvarar för komplexa projekt och har en pressad situation. Genom intervjuer vet vi att de värdesätter att jobba med en engagerad partner. En part som för en rak och öppen dialog. Är lyhörd och tar sig an problem på ett konstruktivt sätt. Och dessutom är trevlig. En engagerad byggpartner för en egen smidig och trygg process, helt enkelt.

Lösningen

Kunden vet att det är en komplex process att bygga. Mycket kan gå fel. Många av RO-Gruppens kunder är nöjda och vittnar om att RO levererar ekonomi, kvalitet och håller deadlines genom engagemang, lyhördhet och en bra personkemi. RO-Gruppen drivs av utmaningar och att lösa kunders problem är vardag.

Med ett skruvat anslag ville Consid Communication göra kommunikation kring den där goa känslan när något känns riktigt bra. Woop woop! Det är precis så RO-Gruppen vill att det ska kännas när man valt byggbolag.

 

Woop woop! Det är precis så RO-Gruppen vill att det ska kännas när man valt byggbolag.

Vill du veta mer?

Lämna dina uppgifter så hör vi av oss.

    Douglas Lindevall Communication Consid

    Douglas Lindevall

    Affärsområdesansvarig Communication

    douglas.lindevall@consid.se 070-977 10 03 Read More

    Ta del av fler referenser

    Platsvarumärket NKPG City - Storformat vepa
    2 min lästid
    Referens

    Ny varumärkesplattform för NKPG City

    Consid har tagit fram en ny varumärkesplattform för NKPG City. Ett platsvarumärke som hyllar Norrköpings historia & tar sikte på framtiden.

    Kategorier: Communication, Grafisk form, Grafisk produktion, Kampanj, Kommunikationskoncept, Varumärke
    Piabs nya partnerportal MyPiab utvecklad av Consid
    5 min lästid
    Referens

    Sömlös upplevelse när Piab fick ny partnerportal

    Efter att 2021 lanserat en ny webbplats åt Piab uppstod behovet att även omforma partnerportalen My Piab. Läs mer om hur vi hjälpte Piab bryta ny digital mark med sin nya partnerportal.

    Kategorier: Episerver / Optimizely
    Coops app Scan & Pay som Consid varit med att utveckla
    2 min lästid
    Referens

    Coops Scan & Pay möjliggör snabb självscanning och utcheckning

    Vi var med och hjälpte Coop att ta fram Scan & Play. Consid har nu i uppdrag att underhålla och vidareutveckla tjänster i Scan & Pay-appen.

    Kategorier: App
    Ett äldre par som promenerar in i en skogsdunge på en stig
    3 min lästid
    Referens

    Malmberg – nytt kommunikationskoncept

    Vi hjälpte Malmberg att ta fram ett nytt kommunikationskoncept, för att ge bolaget en tydlig riktning. Läs mer om hur vi gick tillväga nedan.

    Kategorier: Communication, Grafisk form, Kommunikationskoncept, Varumärke, Visuell identitet
    Ladda fler

    Anpassa dina datapreferenser

    Vi använder data för att analysera trafik på vår webbplats och dela information om användningen till våra analyspartners. Du kan läsa mer och ändra dina val på vår sida om datahantering och cookies. Läs mer på vår sida om datahantering och cookies.

    Funktionella cookies känner igen dig på vår webbplats och kommer ihåg dina tidigare valda inställningar. Dessa kan inkludera det språk du föredrar, platsen du befinner dig på, lyssna på ljud eller titta på en video. En blandning av cookies från första och tredje part används.

    Marknadsföringscookies används för att samla in data om hur vår webbplats används, vilka sidor som besöks oftast eller om du får felmeddelanden på vissa webbsidor. Ibland behöver vi information om din ålder, kön och intresse. Vi delar ibland vissa begränsade aspekter av dessa data med tredje part i reklamsyfte, till exempel Google. Informationen kan omfatta användarens plats, sökhistorik, YouTube-historik och data från webbplatser som fungerar med Google, och den används för att tillhandahålla aggregerad och anonymiserade insikter om användarbeteende på flera enheter.

    Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Denna kategori innehåller endast cookies som garanterar grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen. Dessa cookies lagrar ingen personlig information.

    Prestandacookies är cookies som används specifikt för att samla in data om hur vår webbplats används, vilka sidor som besöks oftast eller om du får felmeddelanden på vissa webbsidor. Dessa cookies övervakar endast webbplatsens prestanda när användaren interagerar med den. Ingen av denna information kan användas för att identifiera dig. Allt är aggregerat och därför anonymiserat.