SAAB
Sea Wasp lanseringskampanj
Säkerhet i en föränderlig värld: Sea Wasp är en undervattensrobot med syfte att identifiera och neutralisera så kallade IED:er (improviserade sprängladdningar) under vatten. Sea Wasp representerade en helt ny teknik för att bemöta ett växande hot. Consid Communication fick uppdraget att skapa en kommunikativ plattform för global lansering.
Lösningen
Att röja minor och sprängladdningar har tidigare krävt stora militära insatser. Med Sea Wasp kan istället mindre aktörer snabbt svara på hoten, även i krävande miljöer nära bebyggelse. Tekniken är också mycket kostnadseffektiv. Sea Wasp når fram i svårare miljöer, men det är också en lösning som är ekonomiskt inom räckhåll för allt fler. Detta tog vi fasta på i den kommunikationsplattform vi tog fram. ”Safety Within Reach” blev namnet på konceptet som låg till grund för Sea Wasps globala lansering.
Resultatet
Sea Wasp blev mycket uppmärksammad. Den kommunikativa ”verktygslåda” vi tog fram åt SAAB togs också emot mycket väl i säljorganisationen, och har legat till grund för flera framgångsrika kundkontakter över hela världen.
Vill du veta mer?
Lämna dina uppgifter så hör vi av oss.
Ta del av fler referenser

Ny varumärkesplattform för NKPG City
Consid har tagit fram en ny varumärkesplattform för NKPG City. Ett platsvarumärke som hyllar Norrköpings historia & tar sikte på framtiden.

Sömlös upplevelse när Piab fick ny partnerportal
Efter att 2021 lanserat en ny webbplats åt Piab uppstod behovet att även omforma partnerportalen My Piab. Läs mer om hur vi hjälpte Piab bryta ny digital mark med sin nya partnerportal.

Coops Scan & Pay möjliggör snabb självscanning och utcheckning
Vi var med och hjälpte Coop att ta fram Scan & Play. Consid har nu i uppdrag att underhålla och vidareutveckla tjänster i Scan & Pay-appen.

Malmberg – nytt kommunikationskoncept
Vi hjälpte Malmberg att ta fram ett nytt kommunikationskoncept, för att ge bolaget en tydlig riktning. Läs mer om hur vi gick tillväga nedan.